Řada spotřebitelů si dnes produkty či služby vybírá podle jejich hodnocení na internetu, popřípadě podle hodnocení firmy, která je nabízí. Je to pochopitelné - jinak by se kupující v obrovské nabídce jen obtížně orientovali. Negativní hodnocení by tedy podniky neměly brát v žádném případě na lehkou váhu, hlavně v případě, že bylo uveřejněno na známém a populárním serveru. 

Občas se ovšem stane, že daná reference není ani pravdivá, ani objektivní. Autorem může být rozzlobený bývalý zaměstnanec, konkurent a podobně. Mají firmy v tomto případě šanci na nějakou účinnou obranu? Má vůbec smysl, aby pomluvy řešily?

Nenechte se odradit

Odpověď zní: rozhodně ano. Internet je dnes příliš silnou marketingovou zbraní, kterou není radno obrátit proti sobě. To potvrzuje i Robert Němec, majitel internetové reklamní agentury RobertNemec.com. "Pomluvy na internetu firmy řešit musí. Jakmile totiž najde potenciální kupující nějaké negativní zkušenosti, prudce se snižuje pravděpodobnost, že nakoupí. Vím o případech, kdy firma zrušila připravovaný kontrakt, protože našla o obchodním partnerovi sedm let staré negativní informace, které navíc nebyly pravdivé. Ale jenom málo lidí zkoumá stáří informace na internetu nebo zda je zkušenost pravdivá."

Firmy by tak rozhodně měly monitorovat, co a kde se o nich na internetu píše, i když podle nedávné studie tomu tak mnohdy není. Podnikatelé si v tomto ohledu musí uvědomit, že zákazníci zadávají do vyhledávačů hlavně dva druhy slov: zaprvé různé varianty jména společnosti a zadruhé slova typu "zkušenosti", "názory" či "diskuse".

"Každá firma by si měla kontrolovat, jaké stránky se na tyto výrazy objevují ve vyhledávačích. Bohužel vyhledávače jsou dnes hodně personalizované, a tak první stránka výsledků vyhledávání nemusí být zrovna ta stejná, co se zobrazuje vašim potenciálním zákazníkům," varuje Němec. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.