Firma Hudysport je známa téměř každému fanouškovi outdoorových aktivit. Aby také ne – jedná se o největší síť outdoorových prodejen v České a Slovenské republice, která je na trhu už od roku 1990.

Jejím zakladatelem je Jindřich Hudeček, sám profesionální lezec. Celý příběh začal před dvaceti čtyřmi lety, když se rozhodl otevřít si malý krámek s moderním outdoorovým vybavením v Hřensku. S vybavením, které do té doby nebylo v obchodech k sehnání. Díky této mezeře na trhu našel rychle zákazníky a dalšímu rozšiřování podniku nestálo nic v cestě. Jak to celé tenkrát probíhalo, nastiňuje Ondřej Johanovský, generální ředitel firmy, který je sám rovněž horolezec a milovník outdoorových sportů.

Ondřej Johanovský (42)

Ondřej Johanovský vystudoval Pedagogickou fakultu na Technické univerzitě v Liberci. 

S Hudysportem začal spolupracovat nejdříve jako franšízant, později získal místo exportního manažera v Rock Empire. Prošel v rámci firmy mnoha pozicemi, v roce 2008 byl vybrán na místo generálního ředitele Hudysportu

Má dva syny ve věku třináct a šestnáct let. Miluje létání, horolezectví, skialpinismus a freeride.

"Po revoluci tady byl obrovský hlad po všech kvalitních výrobcích, které si do té doby neměli lidé možnost koupit. Za socialismu se vše vyrábělo na koleni. Úvazky na lezení jsme si šili sami z bezpečnostních pásů, jako boty na lezení se používaly bačkory či kopačky. Lana i karabiny bývaly nedostatkové zboží. Takže zájem lidí po tom všem byl ohromný. Co se přivezlo, to se ihned prodávalo."

Toho se rozhodl využít již zmíněný Jindřich Hudeček, přezdívaný "Hudy", který patřil mezi světovou špičku v lezení. Díky obchodnímu talentu a kontaktům z branže dokázal rozeběhnout Hudysport a rychle se zapsat do podvědomí všech outdoorových nadšenců. 

Z franšízanta generálním ředitelem

V současné době firma zaměstnává 350 pracovníků a její síť se rozrostla na 33 prodejen v České republice a 7 prodejen na Slovensku. "Máme tři vlastní pobočky v Hřensku, Liberci a Olomouci. Ostatní jsou franšízy," popisuje Johanovský. Formu franšízy si vedení podniku vybralo hlavně z důvodu zainteresovanosti franšízanta do firmy.

"Ať chceme, nebo ne, pokud se investičně podílíte, věnujete se firmě s větší pílí, než když jste pouhý zaměstnanec," pokyvuje hlavou generální ředitel.

Může mluvit z vlastní zkušenosti, on sám totiž začínal před patnácti lety právě jako franšízant Hudysportu v Teplicích. Na této pozici ale nezůstal dlouho. V té době vznikl totiž plán zahraniční expanze společnosti Rock Empire, která je výrobcem lezeckého i outdoorového vybavení a Hudysport v ní má podíl. Hudeček proto hledal exportního manažera. Díky jazykové vybavenosti a dalším předpokladům vybral právě Johanovského.

"Domluvili jsme se, že se za mě najde v Teplicích náhrada a já nastoupím na nabízenou pozici. Posléze jsem postoupil na vedoucího exportního oddělení a následně i ředitele celé výroby Rock Empire. Nakonec jsme se v roce 2008 domluvili, že převezmu řízení Hudysportu," popisuje Johanovský. 

V Polsku s franšízou pohořeli

Generálním ředitelem se stal v době, kdy zrovna začínala krize, která se dotkla i outdoorového segmentu. Firma ale měla tu výhodu, že měla již stabilní pozici na trhu a zaběhlou značku, dokázala tedy problémy ustát. Výhodou byl rovněž fakt, že turistika, lezení a outdoor obecně mají v Česku velkou tradici a v posledních letech se k těmto zálibám lidé čím dál tím častěji vracejí.

"Je zde velký počet lidí, kteří se outdoorem zabývají. Nárůst vidím zejména v posledních letech. Převzali jsme totiž západní model fungování – konzumní model. Lidé se snažili dlouho spíš pasivně konzumovat než aktivně trávit čas. V posledních letech nad tím ale začali víc uvažovat, uvědomovat si, že to možná není ten správný trend, a vracejí se víc k přírodě a hledají s ní souznění."

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Pro milovníky outdooru od milovníků outdooru - tak by se dala ve stručnosti popsat společnost Hudysport. Jejím zakladatelem je totiž horolezec Jindřich Hudeček, který si za své spolupracovníky vybíral vesměs podobně zaměřené nadšence. I díky tomu rozumí firma dobře přání svých zákazníků.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.