Jan Sirotek (37)

Vystudoval Fakultu stavební na VUT Brno, obor geodézie, MBA na Dominican University. První firmu Friendly Market založil ve 2. ročníku na VŠ.

Přes 10 let působil ve společnosti Geodis v různých pozicích od řadového geodeta, přes vedoucího oddělení GIS až po ředitele zahraničního obchodu.

V letech 2009 až 2012 vedl mezinárodní projekty a pobočky v regionu CEE pro norskou společnost BLOM ASA.

Od 2013 je ředitelem společnosti Clever°Maps', která se věnuje oblasti Location Intelligence.

Je ženatý a má dvě děti. Jeho koníčkem je objevování jeskyní na suchu i pod vodou na celém světě.

Společnosti Clever°Maps' je nová softwarová firma, která vytváří aplikace pomáhající firmám a institucím v různých oborech dělat lepší, efektivnější a rychlejší rozhodnutí. Zabývá se čtyřmi odlišnými obory, ale všem je společné to, že souvisejí s prostorovou analýzou. 

Jste mladá softwarová firma, která dělá chytré mapy. V čem jsou užitečné?

Základní myšlenka je, že každá informace se dá přiřadit k nějaké lokalitě. Ať už je to adresa, ulice nebo nějaký region. Právě přes tu polohu se spolu dají kombinovat zdánlivě nesouvisející věci. Například si můžeme vzít demografická data ze statistického úřadu a svá obchodní data z firmy a přes polohu je dát na sebe a hledat zajímavé vzorce - například vzorce nákupního chování.

Většina lidí si spojuje mapy s Googlem, ačkoli česká pobočka vznikla až v roce 2006. Co se událo v posledních letech v tomto oboru?

Do doby, než Google přišel s myšlenkou Google Earth a svých map, byl tento svět výhradně doménou státní správy. Letecké snímky a mapy se dříve dělaly na zakázku konkrétním zákazníkům. Když se něco udělalo pro jedno ministerstvo, tak výstupy nemohlo používat jiné. Google byl první, kdo tyhle věci plošně zpřístupnil veřejnosti.

Váš tým je veden zkušenými odborníky, kteří prošli firmami Geodis, Oracle, GoodData a odpoutali se od těchto zavedených firem...

Opravdu nejsme start-up nadšených kluků těsně po škole. Už trochu víme, jak to ve světě chodí, ale ještě nejsme tak staří, abychom se nedokázali pouštět do nových věcí.

Jakou firmu jste chtěli budovat?

Chtěli jsme budovat svobodnou firmu, ale v podstatě jsme nevěděli, co to znamená. Říkali jsme si se společníky, že ji chceme řídit jinak. Každá firma je hodně obrazem svého lídra nebo svých lídrů. Nejde ale, aby si ve firmě o 20 lidech každý dělal, co chce. Přestože se snažíme mít co nejplošší organizační strukturu, brzy jsme přišli i na to, že je potřeba mít i mechanismy, kdy někdo rozhodne a nese také odpovědnost. Například si myslím, že finance se nedají řídit úplně svobodně. Jsou spojené s řádem, a pokud se jim nevěnuje dostatečná pozornost, tak se jednoduše může stát, že netečou správným směrem.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Přibývá firem, které začínají rozvíjet byznys v nových oborech. Svět se mění a lidé hledají netradiční modely řízení firem tak, aby v nich zúročili talent. Jan Sirotek, ředitel společnosti Clever°Maps', vyměnil před rokem a půl vysoký post, slušný plat a jistoty za to, že spoluvytváří firmu, která odpovídá jeho hodnotám.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.