"Myšlení českých zákazníků je pořád hodně východní. Lepší značky tak lidi moc nezajímají, zároveň prémiové značky nezajímá moc český trh," říká ředitel centra Freeport Hatě Jan Procházka. Současné dva outlety jsou tak na Česko podle něj maximum.

Freeport Hatě sice v posledních letech zvyšuje tržby a zlepšuje hospodaření, přesto je stále ve ztrátě. Za předminulý fiskální rok vykázalo minus 23 milionů korun. 

Lidé v českém maloobchodě si stěžují na slabé prodeje a tlak na ceny, je stejná situace v outletech? 

Český trh je specifický v tom, že posledních pět let nám roste jak návštěvnost, tak i tržby. Zlom nastal na přelomu let 2007 a 2008, kdy jsme vstoupili do Schengenu a otevřela se hranice. V našem podnikání to byl zásadní obrat. Měli jsme tehdy rekordní nárůsty návštěvnosti a tržeb o desítky procent. Od té doby rosteme každý rok v jednotkách procent. 

O jak velký obrat v letošním roce se tedy jedná? 

Konkrétní čísla říct nemohu. Rosteme ale i nyní. V průměru dosahují naši nájemci tržeb zhruba 2000 eur z metru čtverečního za rok a centrum má pronajmutelnou plochu 22,5 tisíce metrů čtverečních. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru