Rok 2013 tak bude pro mezinárodní expanzi poštomatů InPost přelomový. Kromě Velké Británie a České republiky se skupina Integer.pl zaměří zejména na Francii, Maďarsko, Turecko, Norsko a Švédsko. „Britský trh e-commerce, který v roce 2012 představoval 1,3 mld. zásilek, je více než 32krát větší než český trh se 40 mil. zásilek ročně,“ uvedl Rafał Brzoska, generální ředitel skupiny Integer.pl. „Uvedení poštomatů InPost na britský trh jsme připravovali déle než rok. Museli jsme sestavit prodejní tým, který bude působit na místním trhu, a současně integrovat poštomaty s prodejními platformami dostupnými ve Velké Británii. Náklady spojené se vstupem na britský trh odhadujeme na 45 mil. eur. Očekáváme však, že příjmy z britského trhu budou již po třech letech dosahovat až 25 % našich celkových výnosů,” doplnil.

Sektor internetových obchodů roste ve Velké Británii velmi dynamicky až o 40 % ročně. Zatímco v roce 2012 dosahoval celkový obrat 78 mld. liber, vzroste letos podle odhadů až o dalších 11,5 %, na 87 mld. liber. Do konce roku 2013 hodlá skupina Integer.pl ve Spojeném království zavést ke stávajícím 200 automatům dalších až 2000 poštomatů InPost.

Expanze skupiny Integer.pl na britském trhu e-commerce je založena na novém kombinovaném obchodním modelu. Ten vychází z otevřené spolupráce s partnery a z aktivního prodeje. Poštomaty InPost zde budou zpřístupňovány jak v rámci spolupráce s místními logistickými a kurýrními firmami, tak s internetovými obchody. V současné době působí na britském trhu 35členný prodejní tým skupiny Integer.pl. Ten poskytuje kompletní logistickou obsluhu pro 120 tis. britských internetových obchodů pokrývajících celkem 95 % místního trhu e-commerce.

Otevřený kombinovaný model provozu, který umožňuje vícekanálový přístup k milionům zákazníků, je zárukou rentability projektu při vyšší než běžné marži služeb a současně zajišťuje rychlejší návratnost investice. „Britský model prodeje” vnímá skupina Integer jako vzorový pro další mezinárodní expanzi poštomatů InPost. Podobnou prodejní strategii chce skupina prosazovat také na dalších trzích, kde působí. V roce 2013 se kromě Velké Británie a České republiky zaměří zejména na Francii, Maďarsko, Turecko, Norsko a Švédsko. Letošní investice do rozvoje sítě jsou odhadovány až na miliardu eur. V průběhu nejbližších dvou let se poštomaty InPost objeví pravděpodobně také v obou Amerikách a následně i v Asii.

Související