Finanční krize "donutila" mnohé zákazníky velmi pečlivě zvažovat své výdaje a od kamenných prodejen se určitá část přesunula na internet. Zároveň však otevřela nový levný prodejní kanál pro mnohé menší podnikatele a firmy, čímž jim umožnila dostat se k "donuceným" zákazníkům.

SLOVNÍČEK POJMŮ

Exportní feed - jednoduchý datový formát, díky kterému budou informace z e-shopu (jaké zboží je v prodeji, jaká je jeho cena apod.) přenášeny do vyhledávače. Tvorba XML feedu neboli export dat může být u některých e-shopů komplikovaná, např. Shoptet.cz to zvládá automaticky.

Konverze - fakt, kdy se z návštěvníka stává zákazník; nejčastěji udávanou konverzí je objednávka.

PPC reklama - populární reklamní nástroj (Pay per Click, tedy "platba za kliknutí").

Bannerová reklama/bannerová slepota - analogie reklamy televizní, důležitý je obraz (na webu grafika); bannerová slepota je termín, který označuje neochotu uživatelů bannery vnímat; jsou na ně zvyklí a ignorují je.

Výkonnostní marketing - je marketing zaměřený na výkon; jde o stanovení měřitelných cílů na webu (konverze: registrace, vyplněná objednávka, přihlášení k odebírání newsletteru apod.) a zároveň o následnou, dlouhodobou optimalizaci on-line marketingových aktivit.

Založení e-shopu přitom není nikterak složité - někde to může být otázka třeba i jedné minuty - ani finančně náročné - měsíční platba za e-shop bývá mnohdy nižší než obvyklé účty za telefon. Je to ale jen první krok, kterým všechno teprve začíná. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se