Vítězové

Kategorie Potraviny a nápoje   

Müller Mix Mark BBDO

Kategorie Finanční služby        

Direct Pojišťovna Mark BBDO

Kategorie ostatní služby           

Bronz Aukro.cz Konektor           

Bronz RWE Transgaz Mark BBDO

Kategorie Výrobky dlouhodobé spotřeby                                 

Microsoft Office Wundermann

Kategorie Sociální, ekologický a kulturní marketing                      

Minist. dopravy Euro RSCG             

Zlato Člověk v tísni Mark BBDO

Vyrobit reklamu za sto tisíc korun a postarat se o to, aby zvedla návštěvu pojišťovnického webu z osmi set na devět tisíc lidí denně. To je sen každé reklamní agentury. Stejně tak se sluší smeknout před kampaní na nadaci Člověk v tísni, která za šest měsíců přiláká patnáct set nových dárců, kteří začnou pravidelně přispívat. Agentura Mark BBDO se tímto pochlubit může.

Na populárním serveru YouTube rozšířila video názorně ukazující, jak jednoduše se dá ukrást automobil. Jen za první měsíc záběry zhlédlo 1,5 milionu návštěvníků, kteří hojně diskutovali, zda je možné předvedeným způsobem auto skutečně ukrást. Až později vyšlo najevo, že za videem stojí pojišťovna Direct.

Za „Zlodějskou“ kampaň pro Direct i za kampaň pro „Člověka v tísni“ si také reklamní agentura Mark BBDO odnesla ocenění zlatá Effie 2009 – tedy cenu pro nejefektivnější kampaně roku. Stejně úspěšná pak byla tato agentura i v kategorii rychloobrátkového zboží. Tam zase její kampaně pomohly zvýšit prodej nových jogurtů Müller a navýšit podíl této firmy na trhu na trhu o dvě stě procent.

Kategorie bez ocenění

Třináctý ročník Pravidelné klání o nejefektivnější reklamy roku pořádala Asociace komunikačních agentur (AKA) už po třinácté. Letos však porota cenami šetřila a některé kategorie zůstaly zcela bez ocenění.

„Během posledních let jsme upravili složení poroty, v níž většinu tvoří vedoucí pracovníci výzkumných agentur a zadavatelů. Ti dokážou velmi přesně oddělit zásluhy, které má inovace produktu, cenová nebo distribuční politika od přínosu marketingové komunikace vytvořené agenturou,“ říká Jiří Janoušek, výkonný ředitel AKA.

Celkem bylo letos do soutěže přihlášeno 70 kampaní. Mezi oceněné patří i kampaň na jogurty s názvem Kostíci od agentury Young & Rubicam. Díky magnetkám v podobě zvířátek a animovanému televiznímu spotu si jogurty ukously 20procentní podíl na trhu a jejich prodeje během tří měsíců vzrostly o 30,5 procenta.

ctete-v-ctvrtek-530.gif