Bývalý šéf Burger Kingu, Procter & Gamble a PepsiCo Dennis Malamatinas mi dal kdysi do života dobrou radu, když řekl: "V úspěšném byznysu jsi buď unikátní, nebo levnější. Pokud nemáš ani jedno, tvá hodnota na trhu klesá."

Posledních 30 let jsme žili ve světě rostoucí globalizace. Zatímco v rozvinutých státech unikátní přidanou hodnotu tvořily technologické inovace a marketing, v méně rozvinutých zemích, ať už ve východní Evropě, či v Asii, byl doménou ekonomický benefit levné produkce. Na základě tohoto trendu jsme zažívali robustní růst světového HDP, jehož nezbytnou částí je mezinárodní obchod. Podle Světové banky je více než 60 procent světového HDP vytvářeno prostřednictvím mezinárodního obchodu.

Dobrým příkladem fungování v takovém prostoru mohl být americký Boeing, který spolupracoval s více než 3000 subdodavateli z celého světa.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru