„Letos budeme hodnotit exportní růsty a výkonnost v roce 2011, který byl pro českou ekonomiku rokem silným a věřím, že i pro mnoho českých exportérů se stal rokem rekordním. My jsme rozhodně u řady našich klientů mohli společně s nimi sledovat, jak se jim daří zvyšovat exportní objemy a dobývat nové trhy a těším se, že podobné příběhy uslyšíme i od soutěžících také v letošní Exportní ceně DHL UniCredit.“, uvedl Luděk Drnec, obchodní ředitel a jednatel společnosti DHL Express CZ.

„Přestože rok 2011 byl úspěšným rokem pro velkou řadu firem, v současné době při sběru výsledků zaznamenává Coface Czech řadu nečekaných zvratů u zavedených firem a na druhou stranu řadu překvapivých výsledků u firem méně známých. Těšíme se na přihlášené firmy a jejich příběhy. Jsme plni očekávání, v jakých oborech exportéři vykáží největší růst tržeb z exportu.“, dodává Country Manager Coface Czech Martin Růžička.

I letos mají firmy možnost soutěžit ve čtyřech hlavních kategoriích a to Středně velká společnost, Malá společnost, pro kategorii Exportér teritoria bylo vybráno Německo a Exportér regionu bude volen v rámci Plzeňského kraje. Hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2010 a rok 2011) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži.

„Loňský rok byl pro exportéry úspěšným a rostl zejména export do Německa. To je důvod, proč lze očekávat, že se do soutěže přihlásí rekordní počet vývozců. Proto jsme zvolili za hodnocené exportní teritorium právě tuto zemi. Zároveň je to rovněž důvod, proč se těším na finále – uslyšíme od oceněných, jak se zrodil jejich úspěch“, dodal Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking ze společnosti UniCredit Bank Czech Republic a.s.

Agentura CzechTrade i v jubilejním 15. ročníku vyhlašuje tradiční kategorii „Nejúspěšnější klient“. Letos bude ocenění úzce spjato s Exportní strategií ČR pro období let 2012 až 2020, neboť agentura vybere vítěze z klientů, kteří vyváží do prioritních zemí. Jedná se o tyto země: Brazílie, Čína, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA a Vietnam.

Soutěžní kategorie:

  • Malá společnost – kategorie je určena malým firmám s maximálním počtem
    50 zaměstnanců a obratem do 300 milionů korun. Podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %, o
    bjem exportu v roce 2010 musel být minimálně 100 tisíc korun a další podmínkou je, že společnost vznikla před 1. lednem 2010.

  • Středně velká společnost - kategorie je určena středně velkým firmám s maximálním počtem 250 zaměstnanců a obratem do 1,5 miliardy korun. Ani zde nesmí podíl zahraničního vlastníka společnosti přesáhnout 49 %, objem exportu musel v roce 2010 činit minimálně 100 tisíc korun a datum vzniku společnosti musí předcházet 1. lednu 2010.

  • Exportér regionu – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností se sídlem ve vybraném kraji, pro letošní rok je to Plzeňský kraj.

  • Exportér teritoria – kategorie vybírá nejúspěšnějšího exportéra z malých a středních společností podle váženého nárůstu jejich exportu do vybraného teritoria, kterým je pro letošní rok Německo.

  • Nejúspěšnější klient CzechTrade – kritériem kategorie je výše vývozu firmy dosažené s podporou služeb agentury CzechTrade do prioritních zemí pro export ((Brazílie, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA a Vietnam).

  • Nejúspěšnější klient CzechTrade z Plzeňského kraje – kategorie pro firmy sídlící v Plzeňském kraji, které zrealizovaly úspěšný zahraniční kontrakt s podporou služeb agentury CzechTrade.

Další vavříny mohou získat přihlášené firmy v kategorii Nejúspěšnější klient agentury CzechTrade z Plzeňského kraje.
Více informací o soutěži na www.exportnicena.cz. Slavnostní vyhlášení vítězí proběhne 22. listopadu 2012 v panoramatickém sále ZOOM v Kongresovém paláci v Praze.