Oblast pokrývá severovýchodní Afriku, jihozápadní Asii a jihovýchodní Evropu. I v těchto vzdálených teritoriích můžeme nalézt české firmy, které zde zanechávají nesmazatelný otisk.

Vstup na tyto trhy však nebývá zcela jednoduchý. Čeští exportéři musejí na cestě k úspěchu často překonávat různorodé překážky. V těchto oblastech jsou nelehké registrace výrobku, dovozce či samotného exportéra a komplikaci představuje i jazyková bariéra. Důležité je být seznámen s kulturními odlišnostmi a specifiky obchodních jednání, která se mezi jednotlivými zeměmi liší.

Nejen s těmito překážkami dokáže agentura CzechTrade českým exportérům pomoci, a to především díky nabídce komplexních služeb, odbornosti, více než 20 letům zkušeností a celosvětové síti zahraničních kanceláří – na Blízkém východě ji tvoří Turecko, Írán, Izrael, Egypt či Spojené arabské emiráty.
Země Blízkého východu nabízejí českým firmám řadu příležitostí. Od energetiky a stavebnictví po zdravotnictví a potravinářský průmysl či spotřební zboží – tady všude mohou najít uplatnění čeští exportéři z mnoha oborů. Je však důležité nebát se při expanzi na zahraniční trh využít i státní pomoci, kterou CzechTrade nabízí, a zkrátit si tak cestu za vytouženým úspěchem.

Do soutěže se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (letos pro rok 2016 a rok 2017) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do výš zmíněných kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Soutěže se mohou zúčastnit společnosti se sídlem v České republice, které vznikly před 1. lednem 2016. Uzávěrka přihlášek je 19.10.2018.

Text nevyjadřuje názor redakce