Info

500 korun

Bez použití PIN kódu bude možné platit nákupy do výše pět set korun. Platba proběhne prostým přiložením karty ke čtečce.

Tuzemské banky přicházejí letos s průlomovými plány při placení u obchodníků. Tak silná vlna novinek z bank tu dlouho nebyla. Naposledy při zavádění čipových karet před pěti lety. 

Chystají platby pomocí mobilů a nově i platby bezkontaktními kartami, kterými by mělo jít platit menší nákupy bez použití PIN.

Banky hodlají zaváděním technických novinek postupně vymýtit z obchodů hotovost a omezit výběry z bankomoatů. Je to pro ně finančně výhodné.

Bezhotovostní nákupy bankám přinášejí větší zisky než transakce v bankomatech. Obchodníci jim často za pronájem platebních terminálů platí, navíc bankám odvádějí i poplatek za placení kartou.

Dnes si banky strhávají od několika desetin až do čtyř procent celkové platby. Za výběry z bankomatů dostanou poplatek jen v řádu korun. A s jejich fungováním jsou navíc spojeny náklady na pořízení nových přístrojů i s doplňováním a odvážením peněz.

Novinky už od podzimu

Bezkontaktní karty zavede od letošního podzimu Česká spořitelna, stejný krok chystají i Komerční banka a ČSOB. K zavádění technologických novinek v placení se hlásí i řetězec Tesco.

"V současné době plánujeme zavedení bezkontaktních plateb," říká Eva Karasová, mluvčí Tesca. Už před několika týdny tento řetězec deklaroval zájem o mobilní platby.

Podívejte se jaká je situace s platebními kartami v Česku.

GRAFIKA: Bezkontaktní platební karty

Karty v ČRObliba karetVýhodyNevýhodyPlatby vs. bankomaty
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru