Expanze na zahraniční trhy je jedním z nástrojů k zajištění rychlejšího růstu vašeho e-shopu. Pozitivem je i fakt, že odstranění bariér na společném evropském trhu je jednou z priorit Evropské komise, jejíž výsledky bychom měli v brzké době pocítit. Každé rozhodování o potenciální expanzi ale začíná u zvážení přínosů a rizik. Připravili jsme pro vás přehled těch nejzásadnějších.

Příležitosti

1.      Růst tržeb a počtu zákazníků

Pokud jste ve svém oboru jedničkou na českém trhu a počet nových zákazníků se vám zvyšuje již minimálně, může být expanze na okolní trhy způsobem k rozšíření vaší zákaznické základny. V krátkodobém horizontu znamená vstup na okolní trhy spíše nízké desítky objednávek, v řadě zemí se vám navíc bude těžko prodávat bez lokální pobočky, přestože pravidla pro přeshraniční obchod v rámci EU takovou možnost nabízejí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se