Svět PPC (z anglického pay per click) je dynamický a neustále se mění. To, co bylo včera standardem, dnes už stačit nemusí. Možnosti nastavení se v průběhu let rozšířily a nyní tak máme k dispozici pestré varianty, čím obohatit naše kampaně.

To nám na jedné straně přináší kvalitnější a výkonnější možnosti propagace, ale pro ty, kteří kampaně nespravují každý den nebo v nich nejsou tak zběhlí, to může reklamu mnohokrát prodražit. Pokud patříte mezi druhou skupinu lidí, kteří nevědí, zda své PPC kampaně nastavili správně, nebo by rádi věděli, jak PPC kampaně zlepšit, tak čtěte dál.

Často se mě ptají, jak vlastně vypadá špatně nastavená PPC kampaň nebo jak ji můžeme rozpoznat? Odpověď je jednoduchá. Jedna kampaň – jedna reklamní sestava – obecná a nesouvisející klíčová slova – jeden reklamní text. Nejdůležitější je uvědomit si, že PPC rozhodně není jen o tom navolit si pár klíčových slov a máte vyhráno.

Čím tedy začít? Pojďme si PPC kampaně rozdělit do 4 hlavních kategorií:

    1. Nastavení kampaně
    2. Rozšíření reklam
    3. Doporučení jednotlivých typů kampaní
    4. Optimalizace kampaní

Nastavení kampaně

Nastavení kampaní je velmi důležité, mnoho lidí přesto tento krok podceňuje. Špatně nastavená kampaň přitom není efektivní a zbytečně utrácí peníze tam, kde to není třeba, čímž se zvyšují náklady. Následující tipy mohou pomoct i těm, kdo PPC reklamu v minulosti vyzkoušeli, ale nesplnila jejich očekávání.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Co je potřeba okamžitě opravit:

  1. Rozdělte vyhledávací a obsahovou/reklamní síť.
  2. Uspořádejte klíčová slova do kategorií podle témat, struktury webu, značky a podobně.
  3. Využívejte modifikátor volné shody, frázovou a přesnou shodu klíčových slov.
  4. Nezapomeňte na negativa – využijte knihovnu vylučující klíčová slova
  5. Pozor na duplicity!
  6. Upravte inzeráty tak, aby byly relevantní k vyhledávacímu dotazu.
  7. Cílová URL musí být relevantní ke klíčovému slovu a reklamnímu inzerátu.

Tyto body představují nejzákladnější doporučení pro nastavení PPC kampaní. V případě, že některý z těchto bodů nemáte, určitě to co nejdříve napravte.

Rozšíření reklam

Rozšíření reklam představuje typ formátu reklamy, který zobrazuje další informace o vaší firmě. Mimo to, že rozšíření poskytuje relevantní informace navíc, tak zároveň zvětšuje inzertní plochu, čímž se inzerát stává viditelnějším. Také se jím zlepšuje kvalita inzerátu, a tím pádem se může zlepšit míra prokliku (CTR) a větší počet relevantních prokliků může přinést zákaznickou návštěvnost. Rozšíření by tedy určitě nemělo v kampaních chybět. AdWords nám nabízí několik druhů takovýchto rozšíření. Které z nich v kampaních již máte?

  • Rozšíření o podstránky
  • Rozšíření o volání
  • Rozšíření o lokalitu
  • Rozšíření o popisky
  • Rozšíření o aplikaci
  • Rozšíření o recenzi

Nastavení jednotlivých typů kampaní

AdWords nám nabízí několik druhů kampaní, které můžeme využít. Je třeba si ale uvědomit, jak se jednotlivé typy liší, co od nich můžeme očekávat a jak je správně vyhodnocovat. Mezi ty nejzákladnější patří:

  • Kampaně ve vyhledávání Googlu
  • Kampaně v obsahové/reklamní síti Google
  • Remarketing / Dynamický remarketing
  • Google nákupy
  • DSA / Dynamic Search Ads
  • RLSA / Remarketing List for Search Ads
  • Videokampaně

Využíváte jen vyhledávaní, nebo jste měli možnost spustit i jiný druh kampaní? Testujte a nastavte Remarketing nebo Google nákupy. Může vám to přinést zajímavé výsledky.

Možnosti optimalizace kampaní

V případě, že máte správně nastavené kampaně, doplnili jste rozšíření, případně další druhy kampaní, tak můžete začít s optimalizací. Níže najdete několik možností, kam se podívat a na základě výsledku upravit kampaně tak, aby byly ještě lepší.

  • Vyhledávací dotazy
  • Regionální cílení
  • Úprava nabídek podle regionu
  • Časový rozvrh reklam
  • Úprava nabídek podle času
  • Cílení podle typu zařízení
  • Úprava nabídek podle typu zařízení
  • Strategie nabídek
  • Karta "Příležitosti"

Stručně jsem vám představila možnosti vylepšení kampaní. Podrobněji se tomuto tématu budu věnovat na on-line webináři, který se koná ve středu 29. 7. 2015 v 17.30 hod. Pokud se tedy chcete dozvědět více, nezapomeňte se registrovat. Webinář je jako vždy zcela zdarma.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.