České e-shopy mají stále co dohánět. Ačkoliv takzvané newslettery si občas přečte až 75 procent Čechů, většina lidí s nimi má nějaký problém. Nejčastěji jim vadí nabídka mimo jejich zájmy a vkus, ale také newslettery cizích e-shopů a příliš časté zasílání. Vyplývá to z průzkumu společnosti NetDirect, která v příštích dvou letech očekává výrazně rostoucí trend nabídek sestavených na míru každému zákazníkovi.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

I díky rostoucí oblibě nakupování přes internet mají Češi obecně o newslettery zájem. Podle aktuálního průzkumu společnosti NetDirect mezi 525 respondenty si je alespoň občas prohlížejí tři čtvrtiny Čechů ve věku od 18 do 65 let.

Podobný zájem o ně mají přitom ženy i muži, nejméně zajímavé jsou pak pro nejmladší lidi ve věku od 18 do 26 let. Zhruba 13 procent respondentů otevírá newslettery jen výjimečně a 6 procent vůbec. Zbylým 5 procentům podobná reklamní sdělení vůbec nechodí.

Nikoho nezajímá všechno

Přestože mají Češi k newsletterům kladný vztah, podrobnější výsledky průzkumu ukazují, že většinu obdržených nabídek čte pouze 24 procent Čechů. Dalších 23 procent si pak prohlíží jen ty, k jejichž odběru se samo přihlásilo. Zda si člověk konkrétní newsletter otevře, nebo ne, je určeno především jeho obsahem. Právě podle něj se rozhoduje nejvíce (29 procent) lidí.

"Pokud se zákazníkovi v e-mailu objeví nabídka produktu, jehož koupi zrovna zvažuje, určitě se o ni spíše bude zajímat. Nalákat čtenáře může také předmět e-mailu s newsletterem, nejvíce fungují hesla jako novinka, akce či poslední nabídka," říká Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel společnosti NetDirect, který se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů.

Nejvíce odradí obsah, který je mimo

Důležitost obsahu podtrhuje i odpověď na otázku, proč Češi některé newslettery neotvírají. Překvapivě to totiž není hlavně díky tomu, že by jim takových nabídek chodilo moc nebo příliš často. I v tomto případě je to dáno hlavně obsahem, který dokáže člověka také rychle odradit.

"Akční nabídka 2+1 balení tampónů zdarma asi většinu mužů opravdu zajímat nebude. Starožitný zahradní nábytek zase nejspíš nenadchne studenta Matfyzu," vysvětluje Krška. Právě podobná nabídka produktů či služeb mimo okruh zájmů zákazníka dokáže podle průzkumu nejvíce odradit téměř třetinu dotázaných lidí.

Méně je někdy více

Vedle neatraktivního obsahu vadí lidem také newslettery, k jejichž odběru se sami vůbec nepřihlásili. Pětina dotázaných to považuje také za hlavní důvod, proč newsletter ani neotevřít. Dalším problémem je vysoké množství doručených newsletterů, což se stává především ženám. 12 procent dotázaných pak newslettery neotevírá, protože jim chodí příliš často. Další desetina na jejich prohlížení vůbec nemá čas a 7 procent si myslí, že v nich nenajde nic zajímavého.

"Některé e-shopy rozesílají newslettery i několikrát denně a vůbec nerozlišují komu. I proto mají v očích některých lidí pokřivenou pověst a nefungují tak, jak by mohly," říká Krška.  

O čtvrtinu vyšší tržby díky nabídce na míru

Nároky zákazníků však rostou a tento postup nebude do budoucna stačit. E-shopy se budou muset více snažit, aby dokázaly oslovit zákazníka. Nejvýraznějším současným trendem je právě úprava nabídky podle zájmů a potřeb konkrétního člověka.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.