Kamenné prodejny si stěžují, že si k nim jdou zákazníci zboží jen prohlédnout, a pak ho koupí přes internet. Studie poradenské společnosti PwC "Total Retail 2015" tuto obavu obchodníků sice potvrzuje, na druhou stranu odhalila, že je stále více zákazníků, kteří si našli zboží na internetu, ale nakonec si pro něj zašli do kamenné prodejny. Konkrétně jich bylo 70 procent z více než 19 tisíc respondentů z celého světa. Naopak 68 procent přiznalo, že si v kamenné prodejně vyhlédli zboží, které ale následně koupili přes internet.

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Ze studie jednoznačně vyplývá, že role tradičních obchodů se mění. Jsou nejen pod tlakem konkurence mezi sebou, ale právě i ze strany e-shopů. Samotná návštěva tradičního obchodu tak musí zákazníkovi přinést dodatečnou přidanou hodnotu.

"Tradiční obchody rozhodně nejsou mrtvé. Zákazník stále chce zboží vidět na vlastní oči, dotýkat se ho, cítit ho, chce se bavit. Vhodně nastavený obchodní model by měl počítat s tím, že zákazník si zboží nakonec koupí třeba i na internetu. Vedle výkladních skříní zároveň plní kamenné obchody také funkci distribučních skladů, které jsou blíže zákazníkovi. To je důvod, proč stále více e-shopů otevírá kamenné pobočky," říká Pavel Kulhavý, odborník na maloobchod ze společnosti PwC Česká republika.

Přizpůsobí-li se novým trendům, mají před sebou klasické obchody ještě dlouhou budoucnost. Většina zákazníků (70 procent) stále upřednostňuje nákup v kamenných obchodech. Jako hlavní důvod zmiňují možnost vyzkoušet si zboží, ujistit se, že jim například oblečení sedí, a také to, že po zaplacení mají hned zboží u sebe.

Naopak jedinou hlavní výhodou e-shopů, ve které jim klasické prodejny asi nikdy konkurovat nebudou, je možnost nakupovat sedm dní v týdnu 24 hodin denně bez nutnosti kamkoli cestovat. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 10 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.