Když se řekne rebranding, většina lidí si představí nové logo nebo nový název firmy, popřípadě obojí. V zásadě nejsou daleko od pravdy, ovšem skutečný rebranding obnáší ještě něco víc. Aby měl smysl pro vaši značku a byznys, je potřeba si několik věcí ujasnit.

Například otázku: Co je to rebranding? Jde o proces, jehož výsledkem je nová identita organizace nebo značky. Součástí rebrandingu jsou změny v logu a vizuální identitě vůbec, často také v názvu a samozřejmě v reklamní komunikaci. Než ale zadáte agentuře zakázku na grafický návrh a začnete plánovat marketingovou kampaň, musíte si důkladně rozmyslet další směřování firmy a hodnoty, které chcete svým zákazníkům přinášet. 

Víc než návrh vizitek

Pro názornost uvedu příklad, co rebranding není a jak to nedělat. Jedna malá rodinná firma provozovala úspěšný velkoobchod se spotřebním zbožím. V okamžiku, kdy firma rozšířila nabídku a nemohla se nadále jmenovat podle značky původního produktu, došel majitel k závěru, že je třeba provést rebranding. 

Buďte v obraze

Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info

Stávající logo vytvořené na koleně majitel "vylepšil" za pomoci lokální agentury, která mu dodala i "brand manuál". Ten však, kromě loga a názvu, obsahoval pouze popis návrhu vizitek a barevnou paletu. Vizuální identita, poslání i vše ostatní chybělo. Asi nepřekvapí, že asistentky se nadále ohlašovaly do telefonu starým jménem firmy. Majitel sice odhadl správný okamžik pro změnu identity, realizaci však žalostně nezvládl. Než dojde na změny identity, je tedy potřeba zvážit, zda spíš než rebranding není třeba provést změnu v positioningu.

Jak na to, aby měl rebranding smysl

Podle brandingového konzultanta Tomáše Hrivnáka je správným okamžikem pro rebranding právě repositioning, změna cílové skupiny nebo změna stávajícího byznys modelu. Dobrým vodítkem je také počet zaměstnanců. "Když se přiblíží stovce, má smysl začít uvažovat o změně identity," říká Hrivnák. 

Nejprve si tedy ujasněte, proč chcete rebranding provádět. Pokud vám klesají prodeje, změna loga opravdu nepomůže. V úvahách ohledně positioningu a dalších nezbytných kroků vám může pomoct dobrý konzultant. Nepodceňujte jeho výběr, zjistěte si reference od jeho klientů podnikajících v podobném odvětví. 

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se