Dříve stačilo napsat tiskovou zprávu nebo svolat konferenci, dnes ale nemají novináři na nic čas a pracovníci PR agentur (tzv. píáristi) jim jdou na nervy.

Zákazníci, kteří stojí vždy na konci jako příjemci zpráv či koncových produktů, jsou přitom hlavně díky internetu blíž než kdykoliv předtím. Komentují každý krok firmy, nenechají na nich nit suchou, a přitom jsou na nich firmy stále více závislé.

Co je tím hlavním kouzlem, které dokáže influencery a zákazníky získat na vaši stranu? Odpovědi se pokoušeli hledat na konferenci "PR v digitální éře" tiskoví mluvčí, PR profesionálové, novináři a další osobnosti, pro něž je komunikace hlavním posláním.

Portál ProByznys.info ve spolupráci s IHNED.cz přináší v krátkosti souhrn nejdůležitějších tipů, které zazněly na akci platformy Tuesday Business Network.

1) Zapomeňte na firemní tajemství, chlubte se svými výsledky

Jestli má mít vaše společnost image úspěšné firmy, musí být vidět do toho, jak funguje. To ale často není samozřejmost.

"Když jsem před třemi lety nastoupila do Seznamu, hospodářské výsledky se nezveřejňovaly. Informace, které se pouštěly ven, byly jen o produktech, pak jsem ale přesvědčila šéfa, ať dá rozhovor Hospodářským novinám a prozradí interní čísla. Tím se to zlomilo," popisuje Irena Zatloukalová ze Seznam.cz

2) Neobtěžujte novináře informacemi, které nechtějí

Redakce médií nemůžete zahltit přívalem informací.

"Novináři mají čím dál více práce a jsou pod větším tlakem, většina věcí, které jim "píáristi" vnucují, je pro ně ale úplně irelevantní," konstatoval Martin Frýdl z agentury AC&C Public Relations.

Ten také mj. prezentoval závěry terénního  průzkumu a svým klientům nyní radí nepořádat zbytečné konference a neposílat zbytečné tiskové zprávy, i když se to dobře vykazuje.

3) Dělejte si průzkumy

Když chcete zviditelnit produkt nebo značku, nepište o produktu nebo o značce, zabalte to do kontextu.

"Nejlepší příklad je Tesco, které si nechalo udělat průzkum o tom, kolik kilometrů nachodí člověk za život s nákupním vozíkem, což se vzápětí objevilo ve všech médiích a u některých i na titulních stranách," poukázal na příklad z praxe Martin Frýdl.

Navíc upozornil, že průzkumy dnes nemusí být ani drahé. "Přes internet je zadáte za patnáct minut a stačí na to klidně i sedm tisíc korun. Musíte mít ale nápad na tu správnou otázku," dodal.

4) Nevrhejte se bezhlavě na sociální sítě

Ve většině firem v posledních pár letech zavládl pocit, že bez existence na Facebooku či některé sociální síti se není možné obejít, například v Allianz pojišťovně to ale vidí jinak.

vylepšili jsme portál

Více benefitů za stejnou cenu!

ProByznys.info nyní nabízí nové praktické nástroje, které mohou firmám především pomoci získat nové zákazníky. (Více zde)

Přístup k nástrojům získáte po registraci a zaplacení předplatného (od 700 Kč).

Abyste nekupovali zajíce v pytli můžete si nástroje vyzkoušet v rámci registrace zdarma.

PŘEHLEDNĚ: CO VŠE
PORTÁL NYNÍ NABÍZÍ

"Jsem takový Václav Klaus sociálních sítí. Dokud tady budu já, naše pojišťovna na Facebooku nebude," konstatoval Pavel Jechort z oddělení komunikace a vysvětlil, že to není dobré proto, že lidé si s vámi nechtějí povídat, ale chtějí vás hodnotit.

Ve výsledku to tak znamená, že musíte promazávat vulgární příspěvky a plýtvat peníze a čas na hájení sama sebe. Například v pojišťovnictví to ale podle něj nemůžete vyhrát.

5) Parazitujte na lidech, kteří mají vliv

Každá vaše činnost nemusí mít fanoušky, stačí když víte, jak se spojit s někým, kdo je má.

"Když jsme chtěli propagovat Vincentku, vytipovali jsme si 24 tzv. influencerů, kteří mají velký vliv na sociálních sítích, zaměřili jsme se cíleně jen na ně. Počet fanoušků produktu na Facebooku pak během třech měsíců vzrostl ze 190 na tři tisíce," popsal příklad "přiživení se" na populárních a vlivných PR konzultant Tadeáš Novák z firmy Pria Systém.

Související