Než se pustíte do samotného sepisování podnikatelského, nebo-li business plánu, měli byste si nejdříve uvědomit jeho podstatu a co by měl obsahovat.

Plán píšete zejména pro sebe, nikoliv pro investora nebo banku. Jeho záměrem a cílem, který musí být vždy v popředí, je stručně, ale jasně, popsat podstatu podnikání společnosti a další plán rozvoje. Je-li psán se záměrem získat investora, měl by demonstrovat, proč každá koruna investovaná do tohoto projektu bude mít takový výnos, který odůvodní podstoupené riziko.

Existují čtyři hlavní skupiny subjektů, pro které je podnikatelský plán důležitý:

  • vy sami jako podnikatelé, 
  • potenciální investoři (banky, VC fondy, soukromí investoři), 
  • potenciální a stávající zaměstnanci (zejména management), 
  • potenciální partneři. 

Stručně řečeno, investování do firem je o čtyřech věcech: PRODUKT, TÝM, TRH a PENÍZE. Pokud tyto čtyři body důkladně popíšete, máte Business Plán hotový.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.