Služba AdWords

AdWords je zjednodušeně řečeno on-line inzertní platforma, kterou nabízí společnost Google.  Pomocí ní lze oslovit nové zákazníky, kteří hledají výrobky a služby podobné vašim a přivést je na webové stránky firmy.  

Ve službě AdWords si můžete vybrat, kde se budou vaše reklamy zobrazovat, nastavit rozpočet, který vám vyhovuje (nevyžadujeme žádnou minimální platbu), a snadno měřit účinek svých reklam.

Rádi byste získali svoje lokální zákazníky a přitom se mohli v klidu soustředit na chod firmy? Pak možná pro vás je zde nová služba AdWords Express české pobočky společnosti Google.

Ta je primárně určená pro firmy, které s on-line reklamou začínají nebo chtějí rychle a snadno inzerovat na internetu (ať už se k nim zákazník může dostat přes počítač, mobil či tablet). Měla by také umožňovat propagaci byznysu v rámci určité lokality, aniž byste museli potřebovat člověka určeného přímo na marketing.

Služba AdWords Express na jedné straně pomáhá potenciálním zákazníkům snadno najít webovou stránku firmy nebo informace o ní v tzv. Adresáři míst.

Na straně druhé poskytuje podnikatelům rychlý a přímý způsob, jak se se zákazníky spojit a komunikovat, a tím dál rozvíjet jejich byznys.

Jednoduché fungování

Video: Jak funguje AdWords Express

Zdroj: Youtube.com

V principu firma poskytne pár základních informací o svém podnikání, vytvoří reklamu a kampaň je připravena ke spuštění.

Jaké jsou tedy nutné kroky:

  • zaregistrování se k službě, zde mj. určíte kategorii v níž podnikáte
  • vytvoření reklamního textu (na jejich základě služba sama nastaví tzv. klíčová slova - vyhledávací dotazy,díky nimž se reklama potenciálním zákazníkům zobrazí.)
  • stanovení rozpočtu na kampaň - platí se systémem "pay per click" (platba za klik), tedy jen za skutečného návštěvníka stránky firmy, nikoliv za toho, kdo inzerci jen viděl

Po těchto krocích už je daná kampaň spravována automaticky. V rámci dalšího zjednodušení AdWords Express se inzerát optimalizuje tak, aby firma svou reklamní kampaň v rámci stanoveného rozpočtu využila co možná nejvíce.

Jak uvádí Google, služba sama vyhodnotí, při kterých hledaných výrazech by se měla reklama spustit tak, aby se objevila během hledání konkrétního klíčového slova.

Reklama se pak zobrazí buď ve vyhledávači v části pro komerční výsledky (tj. nahoře - viz níže obr. vlevo, případně po pravé), nebo na mapách Google, kde bude reklama resp. místo nabízené služby zvýrazněno modrým špendlíkem. (viz pravý obr.)

Zákazníci samozřejmě uvidí reklamu bez ohledu na to, zda hledají na počítači, tabletu nebo mobilním telefonu.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se