Firmy se snaží nastavit svoji strategii odměňování tak, aby na jedné straně měla motivační charakter a zvyšovala atraktivitu podniku na trhu práce, na druhou stranu nesmí snižovat konkurenceschopnost firmy neodůvodněnou štědrostí.

Systém odměňování by měl odrážet výkonnost zaměstnance i firmy, a proto nemůže být statický. Pro firmu je proto tak důležité pracovat s ročním přehodnocováním mezd.

Studie PwC PayWell, která každoročně sleduje trendy v odměňování, ukázala, že v České republice pravidelně reviduje mzdy svých zaměstnanců 84 % společností. Nejčastěji to dělají v lednu (45 %) a v dubnu (29 %). Některé společnosti provádí přehodnocování mezd i vícekrát do roka.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se