Před osmnácti lety jela Markéta Jiráčková, obchodní ředitelka české textilní firmy Timo, poprvé do Polska hledat obchodní partnery. Když po těch letech srovnává své tehdejší a současné zkušenosti z tak velkého trhu, jsou naprosto odlišné.

"Musím přiznat, že v poslední době jsem tam zaznamenala velký posun, jak v obchodním jednání, tak v příklonu ke kvalitě a úrovni značek. Tehdy jsem se potkala spíše s handlováním než se západním stylem obchodování. Dnes už v Polsku narážím na stejné vystupování jako jinde v západní Evropě, za tu dobu na sobě moc zapracovali. V některých momentech mám pocit, že už mají i náskok," říká Jiráčková, spolumajitelka firmy Timo. A radí nepodceňovat polskou ekonomiku. "Naopak její dynamika a akčnost jsou velice agresivní," uvádí.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se