Na myšlenku prodeje umělecko-řemeslných předmětů prostřednictvím internetového portálu přivedla Radku Rosenbergovou maminka, která vytváří dřevěné šperky a hledala způsob, jak je prodávat. To byl jeden z důvodů startu podnikání.

Druhá příčina byla mnohem prozaičtější: Chtěla se v klidu starat o své tři děti, pěstovat zeleninu, vařit rodině jídla, která mají rádi. Prostě mít podnikání, které se může klidně dělat i z kuchyně. To byla počáteční představa, nad kterou se teď jen usmívá. 

Zrod nápadu

Simira 

Nápad se zrodil na jaře roku 2011, v květnu 2012 byl portál spuštěn. Jednatelkami firmy Simira Art, s. r. o., jsou Radka Rosenbergová, která vystudovala VŠCHT, technologii vody, a Simona Králová, která vystudovala VŠFS – obor finance a finanční služby.

V září byla měsíční návštěvnost webu okolo 90 tisíc, před Vánocemi očekávají, že překročí 100 tisíc za měsíc.

V roce 2014 očekává společnost obrat okolo 2 milionů korun, což bude zhruba o 40 % více než v loňském roce. Měsíčně se prodá zhruba 700 výrobků, v předvánočních měsících listopad a prosinec i trojnásobek. Nejprodávanější je kategorie "domov", následují "šperky". V posledním měsíci se slušně rozjel i prodej materiálu pro rukodělnou tvorbu, jehož prodej dlouhodobě není zatížen provizí.

Radka Rosenbergová se o nápad založit tržiště www.simira.cz podělila s kamarádkou Simonou Královou. Ta se pro myšlenku nadchla. A všechny další kroky už podnikaly obě ženy společně. Nakonec ve dvou jde všechno lépe. Zadaly několika IT firmám zakázku na návrh portálu, sešly se jim nabídky od 300 tisíc korun až do 5 milionů korun. Nakonec vybraly rukou společnou systém, jehož cena se ve finále vyšplhala až na 800 tisíc korun.

„Velkou, nikoliv však největší roli hrála při výběru cena. Protože jsme věděly, že s vybranou firmou Porta budeme spolupracovat dlouhodobě, jsme rády, že jsme si sedli i lidsky. Líbí se nám, že reagují pružně, přicházejí s vlastními nápady a na Simiře jako takové jim záleží společně s námi. Ostatně i oni jsou našimi milými zákazníky," vysvětlují jednatelky.

Na začátek podnikání se úvěr nebral, stačily rodinné úspory. Internetový portál se připravoval a „vychytával“ skoro celý rok. V průběhu jeho příprav už firma nabírala prodejce jednak mailem, ale i osobně na různých výstavách. Od tohoto okamžiku začínalo být zřejmé, že se nenávratně loučí s myšlenkou poklidného nenáročného podnikání, které mělo být víc zábavou a přivýdělkem k rodinnému rozpočtu. Události nabraly rychlý spád. Dá se říci, že zakladatelky ze začátku nepracovaly s detailním plánem, ale odpovědně přistupovaly k výzvám, které jim rozjetý „internetový obchod“ přihrával.

Produkty drobných řemeslníků a výtvarníků na jednom místě

V době, kdy se projekt rozjížděl, byla na trhu silná konkurence, která je tu ostatně stále. „Ale obávat se konkurence, to by se nedalo začínat s ničím. Naopak konkurence musí být inspirací. Byly jsme přesvědčeny, že všechno budeme dělat lépe s větší invencí, citlivě a s pokorou,“ tvrdí obě svorně.

Krok za krokem vznikala Simira, která v současné chvíli zahrnuje stále více prodejců a řemeslníků. A to už je závazek. „Náš projekt umožňuje koncentrovat a prezentovat jedinečné výrobky na jednom místě. Všechny činnosti okolo tohoto dění mě velmi baví a naplňují,“ prozrazuje Radka Rosenbergová.

Hledáte-li něco přesně podle svých představ, jednoduše zadejte poptávku. V současnosti je Simira druhý největší internetový portál s rukodělnými výrobky, prezentuje se tady 3000 tvůrců – řemeslníků a designérů. Z tohoto množství zručných řemeslných umělců a designérů se určitě najde alespoň jeden, který splní vaše přání. „Od počátku šlo především o to, abychom nalezli kvalitní tvůrce,“ vzpomíná Rosenbergová.

Kdo může prodávat

Podmínkou prodeje na portálu Simira je, že výrobek musí být ruční prací a nesmí postrádat známky kreativity duševní a umělecké. Marže z uskutečněného prodeje je 10 procent. Samotná registrace a prezentace výrobků i služeb je zdarma.

A je naprosto jednoduchá. Prodejce se registruje registračním formulářem, což mu zabere pár minut. Tím je mu otevřen vlastní prostor – obchod na Simiře. Stiskne tlačítko „vložit zboží“, zadá název, popis a vlastnosti výrobku, vloží fotky a pak už jen čeká na první objednávku.

Charita a pospolitost jim není cizí

Hned v začátku firma Simira podporovala charitativní organizace (Shinebean, Lesan, Bogi, Tibet apod.), kterým nabízí nad rámec běžných pravidel i předprodej rukodělných výrobků pouze za symbolickou provizi jedno procento. Ale samotný portál není postaven jen na prodeji, ale přidružují se k němu kurzy, na kterých se dají naučit techniky zhotovení výrobků.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se