Oblíbené dárky

Které dárky dostávají obchodní partneři nejčastěji? Udělali jsme mezi nim takovou malou anketu:

„Na dárky si nepotrpím a my jako firma jsme obesílání partnerů nahradili štědrým darem některé z neziskovek: každý rok jedné z nich věnujeme auto,“ uvedl Petr Janeba, šéf divize Volkswagen Osobní vozy.

„Potěší mě jakýkoli drobný dárek, který má společensky zodpovědný podtext – ať je z charitativní dílny či z oblasti fair-trade,“ prozradila Uršula Kráľová, Výkonná ředitelka lidských zdrojů v T-Mobile.

„Osloví mě dárek, který má osobní příběh – byť by to byla třeba PF pohlednice, ale vyráběná handicapovaným člověkem,“ uvedl Vladimír Klein, Výkonný ředitel technologického úseku v T-Mobile.

„Co se týká samotných firemních dárků, nepotěší mě nic víc jako láhev dobrého vína,“ řekl Rudolf Urbánek, Výkonný ředitel segmentu firemních zákazníků v T-Mobile.

Vánoce jsou už doslova za rohem a firmy mají poslední šanci poděkovat svým obchodním partnerům za spolupráci v končícím roce. Mohou to udělat dopisem, nebo případně i nějakým drobným dárkem. Jak jsme si již v článku dříve řekli, nejvíce zaujme personalizovaný dárek. Láhve dobrého vína mohou také potěšit, ale proč nebýt originálnější.

Obchodní partner ocení, že na něj myslíte a pamatujete. Zkuste to udělat alespoň u VIP klientů a obchodních partnerů. Je pochopitelné, že v případě většího množství dárků zvolíte jednotný dar, přesto nemusí ztrácet na své jedinečnosti.

Vlastní dárky

Jednou z možností jsou dárky, které souvisí s původem vaší firmy nebo jsou regionálně typické. V případě olomouckého kraje a konkrétně tvarůžků ale dodávejte vždy i s ochranným poklopem. Případně můžete podle PR agentur podpořit jiné regionální výrobce, čímž také připomenete svoji firmu.

Další variantou jsou dárkové koše. Máte totiž větší šanci, že se trefíte do vkusu obdarovaného.

Jisté riziko naopak nese drogistické zboží, ale opět záleží na značce. Rodiče malých dětí potěší originální hračky. Níže přikládám výběr pár výrobků, většinou jde o malovýrobce.

Vysmátí plyšáci
Dorťáci do postýlky
Ptačí budka

Charita jede

Velkým trendem, který ale přináší širší užitek, je také společenská odpovědnost a příspěvky na charitu. Toho využila třeba i společnost LMC, která dává letos svým obchodním partnerům a zaměstnancům poukaz na 200 korun, které mohou přes stránky smysluplnedarky.cz věnovat jedné z pěti vybraných neziskových organizací. Klienti a zaměstnanci LMC rozdělí neziskovým organizacím až 500 000 korun.

Společnost PwC zase rozesílá vánoční přání s motivem namalovaný hendikepovaným malířem Petrem Šrámkem. Prostředky, které společnost na nákup přání vydala, využije pro svou činnost organizace, která se věnuje rozvoji talentu hendikepovaných osob ve spolupráci s profesionálními umělci tak, aby jim usnadnila integraci do běžného života a pomohla najít způsob seberealizace.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se