Lucie Nadymáčková (25)

Profesionální znalkyně kávy má za sebou studium na vysokých školách v Ostravě a Antwerpách. Absolvovala řadu specializovaných kurzů a poslední tři roky strávila nejvíce času za barem v Literární kavárně a Kavárně Atlantik.

Od roku 2014 pracuje společně s Nikolou na projektu Flinder.

Miluje plánování, dochvilnost a svoji intuici, která ji ještě nezklamala. Ve volném čase ráda sportuje, čte a zajímá se o osobní rozvoj.

Lucie Nadymáčková a Nikola Repaská daly svému podnikání exotický název Flinder, který v afrikánštině znamená motýl. Jeho křehkost, síla a krása je pro zakladatelky metaforou jejich vlastního života i náročné cesty kávy z plantáží až do šálků. Svým zákazníkům proto nabízí pečlivě vybraná zrna od ověřených pěstitelů, pořádají řízené degustace i workshopy pro domácí přípravu a milovníkům kofeinu pravidelně dopravují jejich oblíbený nápoj až domů. 

Po téměř třech letech praxe v oboru a několika specializovaných kurzech o sobě Lucie mluví jako o profesionální baristce. Nikola strávila sedm let v reklamních agenturách a marketingových týmech. Obě se potkaly v létě 2013, kdy zjistily, že sdílí jeden sen  - udělat z prodeje kávy umění.

Canvas

Lean Canvas je statické zachycení představy budoucího podnikatele o jeho podnikatelském nápadu, na jehož základě se dají odhalit největší rizika. Ty slouží jako vstupy pro experimenty, tedy testování plánu v realitě.

Návod, jak Lean Canvas vyplňovat, přímo od autora Alexandra Osterwaldera najdete zde.

Náhoda uvedla kola do pohybu

"Když jsem se zúčastnila mezinárodního veletrhu s kávou a viděla jsem pohromadě všechny ty odborníky, mluvila s nejlepšími baristy na světě a potkala se s kostarickými farmáři, uvědomila jsem si, že mi nestačí ji jen vařit a nosit na tácku zákazníkům. Chtěla jsem začít skutečně podnikat," popisuje Lucie své osudové rozhodnutí.

Zanedlouho do jejího života vstoupila Nikola, která jejímu plánu a vizím dodala svoji kreativní energii, a společně uvedly byznysová kola do pohybu. "Na začátku jsme si vytvořily jen Canvas. Víc nebylo potřeba," vzpomínají. "Postupně jsme jej upravovaly na základě zpětné vazby od prvních zákazníků a účasti v několika mentoringových programech."

Nikola Repaská (28)

Degustátorka odchovaná na víně, která dokáže mluvit o chutích a vůních celé hodiny. Pracuje jako kreativní grafička a od roku 2014 také s Lucií na projektu Flinder.

Kromě ochutnávání kávy má ráda dobývání horských vrcholků, dobrou muziku a svoji kočku. 

Na první dobrou

Klíčovým faktorem úspěchu však byl výběr správného dodavatele kávy. Jako první se jim do rukou dostaly produkty německé pražírny Supremo, která, na rozdíl od většiny ostatních, nakupuje zrna přímo od farmářů, nikoli na burze.

"Ověřený původ byl pro nás zásadní. Tím, že víme, z kterého pole a od jakého pěstitele pochází, se můžeme zaručit za jejich kvalitu a chuť. Navíc máme díky tomu s každým šálkem spojený nějaký konkrétní příběh," shrnuje Lucie důvody, proč zvolily distributora z Mnichova tak rychle.

Nikola s úsměvem dodává: "Celá jejich práce je založena na vztazích - k lidem i ke kávě. A to je pro nás ta duše, kterou lze cítit při každém doušku."

Pravidelné dávky kofeinu

Oficiální spuštění e-shopu na jaře 2014 provázela otevřená degustace, která měla nečekaný ohlas mezi účastníky. Lucie s Nikolou na něj prozíravě reagovaly zařazením zážitkových workshopů do své trvalé nabídky.

"Kromě ochutnávání různých druhů kávy máme v programu i vzdělávání. Učíme klienty o tom, jak probíhá pěstování nebo jak se třeba zpracovávají zrna. Osvětou se snažíme podporovat růst znalostí, které jsou hodně důležité pro rozvoj samotné kultury," vysvětluje Lucie. "Lidé jsou často překvapeni jemnými nuancemi ve vůni i chuti. Dokážou se díky tomu také v současné nabídce na trhu lépe orientovat."

Jako doplňkovou službu nabízí netradiční předplatné, kdy každý měsíc doručují zájemcům jejich oblíbenou kávu až ke dveřím. "Staráme se v podstatě o pravidelnou dávku kofeinu," pokyvují obě.

Zatím jste si přečetli 70 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.