V minulém příspěvku jsme popsali základní doporučení firmám hodlajícím uplatnit daňový odpočet na VaV. V tomto díle se zaměříme na finanční podklady a evidenci – nezbytnou součást projektu VaV. Všechna doporučení vycházejí z konkrétních zkušeností z již proběhlých finančních kontrol, které posuzovaly oprávněnost daňového odpočtu na VaV. 

Pořádek ve financích musí být

Projekt VaV vyžaduje oddělenou evidenci nákladů, což však nutně neznamená vést pro VaV projekty samostatné účetní analytiky. Jejich vedením ale firma samozřejmě nic nezkazí a možné jsou tedy varianty obě. 

Jak vypočítat personální náklady?

Nosným nákladem při zpracování VaV odpočtu jsou, jak je zmiňováno v předchozím díle, personální náklady. Tam je také zpracování evidence k VaV projektům nejjednodušší. Důležité je při výpočtu personálních nákladů vycházet z celoročního úhrnu mzdových nákladů nebo z nákladů jednotlivých měsíců, kdy zaměstnanec pracoval na VaV projektu.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.