Převedení některých činností z firmy na specializované společnosti může být řešením snižování nákladů. Záleží na rozsahu práce, který chcete z firmy vyvést. Nejvyšší úspory přináší zavedení outsourcingu v oblasti financí. Co vše to obnáší?
V posledních letech můžeme v praxi sledovat trendy rozšiřování předmětu outsourcovaných činností i do oblastí, které byly historicky považovány za součást hlavní činnosti firmy. Těmito oblastmi jsou finance, zpracování mezd a v některých případech i činnosti personálního oddělení firmy.
Rozsah outsourcovaných činností lze s dodavatelem – specialistou – sjednat v různé šíři dle vlastního uvážení a skutečných potřeb firmy.
V oblasti financí se dá za základní prvek outsourcingu považovat vedení finančního účetnictví, které pokrývá zpracování přijatých a vydaných faktur, výpisů z účtů, cestovních náhrad, pokladny a majetkové evidence.
Na ten mohou navazovat další specializované činnosti jako jsou:
příprava plateb
zajištění schvalování dokladů dle organizačního a odpovědnostního řádu firmy a jejich archivaci; zpracování daňových přiznání k dani z přidané hodnoty, k dani z příjmů právnických osob a případně k ostatním daním
vedení manažerského účetnictví a pravidelných výstupů
příprava reportingových balíčků pro management a vlastníky společností na měsíční, čtvrtletní a roční bázi dle individuálních požadavků a zvyklostí firmy pro reporting
spolupráce při přípravě rozpočtů a finančních plánů a jejich případné vyhodnocení
další činnosti související s finanční oblastí dle rozhodnutí managementu firmy.
Výjimkou není ani zajištění funkce finančního kontrolora či hlavní účetní a dosažení kompletního outsourcingu finančního oddělení firmy.
Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká
70
% článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity. Sedmičku si můžete objednat zde.
Víte, že...
můžete hodnotit každý článek? Zaujal vás? Nebo byste mu něco vytknuli? Byl krátký, nebo nepřinášel nic nového? Na konci každého článku najdete hodnotící tlačítka.
souhrn zajímavých komentářů, technologických zpráv nebo investičních informací naleznete v našich newsletterech, které pro vás připravují editoři a vedoucí rubrik?
Firemní nákladyMáte už ve firmě plné zuby neustále rostoucích nákladů? Stejný názor měly na začátku letošního roku téměř tři čtvrtiny firem oslovených v...
Provozní nákladyNáklady na provoz kanceláří spolknou velký díl firemního rozpočtu. Pokud se podnik nebo živnostník bez těchto prostor neobejde, nezbývá mu než...