Restaurační byznys je tvrdé prostředí. Zákazníci jsou čím dál náročnější na úroveň jídla, obsluhy, ale i služeb, které podniky poskytují. Právě služby častokrát rozhodují o tom, zda host vstoupí do neznámého podniku. Třeba chybějící nálepka značky debetní či kreditní karty na vstupních dveřích odradí fanoušky platby kartou a pocestné bez hotovosti po kapsách. Své o tom ví pan Miroslav, majitel restaurace poblíž dálničního tahu.

Restauraci vlastníte již osmým rokem. Za tu dobu jste si jistě vybudoval jméno v okolí. Co je klíčem Vašeho úspěchu? Proč lidé chodí zrovna k Vám?

Myslím si, že člověk by měl podnikat v oboru, který dobře zná a má ho rád. Proto jsem chtěl klasickou hospodu s českým jídlem. Zhruba před osmi lety jsem našel prostory poblíž dálničního tahu, kde jsem založil restauraci. To byl dobrý krok, protože u nás lidé často zastavují. Zhruba tři čtvrtiny klientely však tvoří lidé z okolí. Jezdí sem na polední nabídku nebo na večerní pivo.

Zaznamenal jste u svých hostů v poslední době nějakou změnu ohledně jejich požadavků? Co jste konkrétně vylepšil a co máte ještě v plánu?

Co se týče požadavků, hosté, kteří projíždí, se poslední dobou čím dál častěji ptali na možnost platby kartou. Proto jsem nedávno pořídil platební terminál. Celkově bych určitě chtěl, aby k nám chodilo více hostů. Sem tam bych rád investoval do nového vybavení. Tato vize si žádala velkou změnu. Velké změny se podle mě musí dělat v celém systému práce. Dříve u nás vládl zmatek. Příjmy jsem po večerech dopočítával z denních tržeb a k tomu evidoval zásoby. Hostům jsme zapisovali objednávky na klasické hospodské papírky. Ty se často během dne poztrácely, nebo nějakým způsobem poničily. Dost mě takový nepořádek štval a začal jsem své zaměstnance (dva kuchaře, dvě servírky a jednoho číšníka) více kontrolovat. Tím pádem mi nezbývalo dost času na rodinu.

Jak jste to tedy začal řešit?

Přiznal jsem si, že budu muset pořídit nějaký chytrý systém. Nechtěl jsem do toho investovat desítky tisíc. Hledal jsem něco chytrého a jednoduchého. Jeden známý mi poradil, abych si zařídil ePokladnu od Vodafonu. Koupil jsem si verzi ePokladna Komplet, tři licence po 420 korunách za kus, dva tablety a jednu tiskárnu na bar. Zavedli nám i internet, který je k provozu bezhotovostních plateb potřeba. Do všech zařízení, včetně mého chytrého telefonu, jsme nainstalovali aplikaci. Řešení jsem přizpůsobil na typ Restaurace, v aplikaci tak máme rozvržení stolů, možnost nejprve objednat a platit později, rozdělení účtu mezi víc lidí, jídelní lístek i kompletní správu skladu. S platebním terminálem pro bezhotovostní platby mi pomohl Vodafone, který zprostředkoval jeho pořízení u partnerské banky. Teď mám nejen větší přehled o tržbách ale i nad svými zaměstnanci. Součástí služby je webový portál, ze kterého sleduji, kolik třeba jednotliví zaměstnanci utržili. Letos si tak i díky řešení konečně zajedu na dovolenou a přitom neztratím přehled nad děním v restauraci.

Takové řešení však něco stojí. Máte spočítané všechny náklady? Vyplatí se Vám vůbec vzniklé úspory?

Tablety jsem koupil za zhruba 2 000 korun jeden, a za dalších 5 377 korun mám tiskárnu účtenek. Celkově jsem tak jednorázově investoval kolem 10 tisíc korun. Měsíčně za 3 licence ePokladna Komplet platím 1 260 korun. I za platební terminál musím odvádět část poplatků bance, ale díky možnosti platit kartou se tu přes den zastaví mnohem více zákazníků. A to jak stálých, tak i projíždějících. Zisk se krátce po zavedení nových možností platby a s lepší kontrolou zaměstnanců zvedl o 20 procent.

Když srovnáte výchozí a současnou pozici, jaký vliv to mělo přímo na Vás a zaměstnance?

Určitě mi to přineslo větší pocit jistoty, že v hospodě šlape vše, jak má. Zároveň mám konečně pořádek v nákladech a ve stavu skladu. Všechny nás také překvapilo, že je velký zájem o bezhotovostní platbu. Nejmladší servírka zase oceňuje tiskárnu. Má krátce po vyučení a občas má problémy domluvit se s cizinci, kteří sem tam přijedou na oběd. Pomohlo jí, že účtenku jednoduše vytiskne. A to hlavní – získal jsem více času, který můžu věnovat své rodině.

Spadáte do oborů, kterých se týká první vlna elektronická evidence tržeb. Myslíte si, že jste na ni připraven?

Podle toho, co jsem se dočetl, vím, že jsem na elektronickou evidenci tržeb připraven dobře. Minimálně nebudu muset pořizovat žádné další zařízení či software.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 0 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.