Současný prezident Asociace penzijních fondů Karel Svoboda v pořadu Face to Face tvrdí: "Z pohledu počtu klientů je nejlepší model, který může penzijní společnost mít, nízký počet účastníků s vyšší úložkou."

Dá se tedy očekávat, že do nového systému spoření na stáří 3+2 budou vstupovat především mladší lidé s vysokým příjmem? Zeptali jsme se i druhého účastníka diskuse Jiřího Rusnoka.

"To nejsou lidé, kteří by tvořili majoritní část pracující populace. Jiné je to ale s otázkou výhodnosti jejich vstupu do druhého pilíře. Vyplatí se těm, kteří díky vyššímu příjmu mají poměrně vysokou srážku důchodu, a všem pod 30 let," říká.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Podle Jiřího Rusnoka, bývalého prezidenta Asociace penzijních fondů a šéfa PF ING, jsou Češi při rozhodování o spoření na důchod velmi konzervativní. "V novém pilíři budou ale už odvážnější," slibuje v pořadu Face to Face, který společně připravuje IHNED.cz a KPMG ČR.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru