Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chystá po omezení výroby Fabie a Roomsteru další snížení produkce, které se tentokrát dotkne loňského nejprodávanějšího modelu Octavie. Od března se jich bude v boleslavském závodě vyrábět 441 denně místo současných 574. Bude to zřejmě znamenat nutnost přesunů personálu, což se může dotknout i kmenových zaměstnanců. Informuje o tom čtvrteční vydání týdeníku Škodovácký odborář.

Snížení výroby Octavií bylo naplánováno již v prosinci. "Výroba bude podle plánu ponížena z 574 vozů na 441 denně a s touto denní produkcí se v současné době počítá až do konce letošního roku,“ řekl týdeníku pracovník pro oblast výroby Miloš Kovář.

Takový pokles výroby bude znamenat zánik asi 300 pracovních pozic. Dotkne se to třeba montáže, logistiky, svařovny nebo lakovny. Někde se pouze zruší místa agenturních pracovníků, v některých z těchto provozů se však snížení počtu pracovních pozic dotkne i kmenového personálu.

"Může se jednat o zhruba 150 až 180 kmenových zaměstnanců, kteří by se museli přesunout na jiné pracovní pozice mimo svůj provoz,“ podotkl Kovář. Firma však zatím zpracovává přesné počty pracovníků, kterých se situace dotkne. Podle zavedené praxe nahradí tito lidé na jiných místech agenturní pracovníky, kteří z firmy odejdou.

Situaci drží dohoda s odbory

Podle předsedy škodováckých odborů Jaroslava Povšíka však již mnoho míst po agenturním personálu nezbývá. „Je již nejvyšší čas, aby se situace začala obracet, protože klesá potenciál míst po uvolněných agenturních pracovnících a ani vyšší fluktuace nestačí. Zaměstnanost dosud drží zejména na tom, že byla s odbory uzavřena dohoda, jinak by hrozily takové věci, jako je hromadné propouštění,“ řekl Povšík.

Automobilka však i nadále bude vyrábět Octavii narozdíl od Fabie nebo Roomsteru ve třech směnách. Octavia se vyrábí kromě Boleslavi i ve Vrchlabí, v současné době tam sjíždí z linek 190 aut denně. Firma navíc plánuje zvýšení tohoto počtu zhruba o 30 aut denně od května do prosince. Přesune se tam totiž výroba z Bratislavy, kde začne Volkswagen vyrábět nový malý rodinný vůz UP! a pro Octavii tam již nebude kapacita.

Škodu Octavii si loni koupilo 273.590 lidí, což byl meziročně nárůst o 2,4 procenta. Od února byla navíc na trh zavedena Octavie s motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 77 kW. Dosud měl nejmenší agregát v octaviích objem 1,4 litru.

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru