Aures Holdings, který v Česku provozuje síť autobazarů AAA Auto, míří na západ. Evropu chce dobýt s on-line prodejem aut, na který si během pandemie část zákazníků zvykla. Do expanze firma investuje 2,6 miliardy korun. Pod značkou Driverama společnost vybuduje síť mikropoboček z kontejnerů. Ty umístí třeba k nákupním centrům.

„V roce 2025 počítáme s prodejem přibližně 100 tisíc vozidel ročně při obratu 25 miliard korun,“ popisuje v rozhovoru pro HN Stanislav Gálík, ředitel pro inovace Aures Holdings. Ten je zároveň duchovním otcem projektu a také předsedou představenstva Driveramy. V červenci firma začne v Německu auta vykupovat. Prodej vozů pak spustí v příštím roce. Gálík v rozhovoru popisuje detailní plány i čím se bude lišit proti konkurenci.

HN: Jak projekt expanze do západní Evropy vznikl?

Projekt se nám rodil v hlavách dlouhou dobu. Věděli jsme, že je naše expanze na západ nevyhnutelná. Věděli jsme i to, že máme vše, abychom na trhu uspěli – od velkého množství dat přes vlastní datové modely až po obchodní know-how. Tedy víme, kde auto koupit a kde auto prodat, abychom na něm dokázali vytvořit zisk. Věděli jsme, že půjdeme na západ a pokud možno s nízkými vstupními náklady. Navíc covid neskutečně urychlil změny nákupního chování. Ještě v 2019 většina průzkumů ukazovala, že nákup vozidla čistě on-line zvažuje jen jedno až dvě procenta lidí. Minulý rok to už bylo podle odhadů 20 až 30 procent.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se