Na pražském Andělu stojí před prodejnou obuvi fronta čtyř žen. „Jdu koupit boty synovi. Po internetu jsem si to prostě netroufla,“ vysvětluje jedna z nich. Do obchodů, které od pondělí mohou znovu prodávat právě dětské boty, může jen omezený počet lidí – maximálně jeden zákazník na 15 metrů čtverečních plochy.

Ne každý si troufne nakupovat dětské boty on-line, vědí to i prodejci. „Většina zákazníků preferuje jít s dítětem rovnou do prodejny a netrávit čas doma nad hledáním správné obuvi,“ potvrzuje marketingová manažerka obuvnické firmy Baťa Denisa Jandová s tím, že zejména v prvních dvou dnech byl zájem zákazníků o nákup v kamenných prodejnách enormní.

„Ti, co potřebovali nutně nakoupit, si už s největší pravděpodobností začátkem týdne nakoupili, ale zájem je stále velký,“ říká Jandová s tím, že prodejny Baťa upravily výběr bot pro rodiče dospívajících dětí – vybírat mohou z nabídky v celém obchodě, ne pouze u regálů s dětskou obuví. Řada teenagerů má větší chodidlo a potřebuje tak už obuv z nabídky pro dospělé. „A dospělí zákazníci si nadále mohou objednávat zboží, které jsme schopni vydat během chvíle, třeba prostřednictvím mobilního telefonu,“ dodává Jandová.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se