Automobilce Škoda Auto klesl v loňském roce provozní zisk o 54,4 procenta na 765 milionů eur, tedy zhruba 20 miliard korun (podle aktualizovaných výsledků ze dne 24.3. zisk klesl na 756 milionů eur). K poklesu přispěly nižší objem prodeje kvůli pandemii nemoci covid-19, vývoj směnných kurzů a mimořádné výdaje spojené s emisemi. Negativní dopad částečně zmírnila optimalizace nákladů. V úterý to oznámil mateřský koncern Volkswagen. 

Tržby mladoboleslavské automobilky klesly o 13,8 procenta na 17,1 miliardy eur (447,8 miliardy korun). Svým zákazníkům po celém světě dodala Škoda loni 1 004 800 vozů, o 19,1 procenta méně než v roce 2019. Největší zájem byl o modely Scala, Kamiq a Octavia Combi. Výroba se loni snížila o 24,3 procenta na 941 milionů vozů.

"Automobilový průmysl se nachází ve fázi transformačního procesu, který masivně urychlí také Zelená dohoda pro Evropu a razantní digitalizace automobilů. Následující jeden až dva roky rozhodnou o dlouhodobé konkurenceschopnosti Škody Auto. Jen za loňský rok se podařilo snížit naše náklady o 550 milionů eur. Letos budeme schopni stav personálu v naší administrativě snížit o 2 procenta díky vývoji demografické křivky a přirozené fluktuaci. Našim cílem je toho dosáhnout bez výpovědí z organizačních důvodů. Všechny kroky a všechna opatření budeme projednávat v těsné a partnerské spolupráci s našimi odbory," řekl HN vedoucí komunikace Škoda Auto Tomáš Kotera.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.