Česká antivirová společnost Avast prodá svou divizi Family Safety Mobile zaměřenou na rodičovskou kontrolu mobilních telefonů americké firmě Smith Micro Software za 66 milionů dolarů (1,46 miliardy korun). Akvizice by měla být dokončena v polovině letošního dubna. Informoval o tom Avast v tiskové zprávě. Akcie společnosti si v úterý nejlépe vedly na pražské burze. Připsaly si 2,5 procenta na 139,05 koruny.

Portfolio prodávané divize zahrnuje mimo jiné funkce určování polohy, filtrování obsahu a správu času, který děti na mobilním zařízení stráví. Obě firmy navázaly strategické partnerství.

"Po akvizici vznikne přední poskytovatel softwarového řešení rodinné bezpečnosti pro mobilní operátory. Sloučí se dva vysoce zkušené a talentované týmy vývojářů," řekl šéf společnosti Smith Micro William Smith.

Smith Micro nákupem významně zvýší svůj počet uživatelů na evropském i americkém trhu. Avast si však ponechá své služby zabezpečení internetu věcí (IoT) a systémy zabezpečení domácnosti, které nadále bude poskytovat zákazníkům z jiných než rodinných kategorií. 

"Podle odhadů bude do roku 2031 bude na světě 24,1 miliardy aktivních IoT zařízení, takže vidíme ohromný potenciál pro naše základní řešení digitální bezpečnosti s tím, jak se lidské životy budou čím dál více propojovat," uvedl Nick Viney, generální ředitel divize bezpečnosti internetu věcí v Avastu.

Avast založili v roce 1988 čeští výzkumníci Eduard Kučera a Pavel Baudiš, firma je jedním z průkopníků v oboru počítačového zabezpečení. V roce 2016 Avast koupil konkurenční českou antivirovou firmu AVG. Avast je podle tržeb druhou největší antivirovou firmou na světě za společností Symantec.

Související

 

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru