Každý týden odjíždí z logistického centra v Mladé Boleslavi zhruba dvě tisícovky palet s nejrůznějšími autodíly a materiály pro výrobu automobilů Škoda v Rusku. A úkol, jak je co nejlépe poskládat do velkých námořních kontejnerů, závisel donedávna na šikovnosti a zkušenosti tamních skladníků. Ti museli znát obrovské množství nejrůznějších možností a omezení, které palety se mohou či nesmí skládat na sebe a jak využít v kontejneru každou volnou skulinu. Přes jejich nesporné mistrovství a vynalézavost je dokázala umělá inteligence překonat.

Související

Po nasazení systému Optikon, který s pomocí algoritmů umělé inteligence optimalizuje vytížení kontejnerů, se zvýšilo využití jejich vnitřního prostoru. Za celý rok díky tomu z logistického centra odjelo o 300 kontejnerů méně. "To představuje sedm vlakových souprav a finanční úsporu 840 tisíc eur," dodává Jakub Novák, specialista systémové podpory logistiky. Investice do tohoto systému se tak automobilce vrátila už po půl roce používání.

O datech a lidech

Související
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru