Americký výrobce podnikového softwaru Salesforce se dohodl na převzetí komunikační aplikace Slack za 27,7 miliardy dolarů (přes 600 miliard korun). Dohodnutá transakce je největší akvizicí v historii společnosti Salesforce. Přichází v době rozmachu práce z domova, který je důsledkem pandemie nemoci covid-19. Firma v úterý také uvedla, že transakci ještě musejí schválit regulátoři a akcionáři společnosti Slack.

"Salesforce a Slack budou společně utvářet budoucnost podnikového softwaru a měnit způsob, jak lidé pracují v plně digitálním světě umožňujícím práci odkudkoliv," uvedl zakladatel a šéf společnosti Salesforce Marc Benioff.

Převzetí pomůže firmě Salesforce v konkurenčním boji se softwarovým gigantem Microsoft. Salesforce bude moci díky akvizici nabízet podnikům sjednocenou platformu k vzájemnému propojení jejich zaměstnanců, klientů a partnerů a aplikací, které používají, uvedla agentura Reuters.

Podle listu The Wall Street Journal je ohlášené převzetí aplikace Slack další známkou toho, že firmy předpokládají, že změny v systému práce přetrvají i po skončení pandemie. "Skutečně vidíme, že ve světě dochází k zásadnímu posunu," uvedl provozní ředitel společnosti Salesforce Bret Taylor.

Akcionáři společnosti Slack podle dohody obdrží 26,79 dolaru v hotovosti a 0,0776 akcie firmy Salesforce. Kupní cena tak zahrnuje prémii 54 procent k ceně, za kterou se akcie firmy Slack prodávaly na burze, než se před týdnem objevily první zprávy o možném převzetí.

Související

Aplikace Slack slouží k týmové komunikaci. Vznikla v roce 2009 a koncem letošního března měla kolem 12,5 milionu uživatelů. Jejím hlavním konkurentem je služba Microsoft Teams. Ta vznikla v roce 2016 a v současnosti má přes 100 milionů uživatelů.

Microsoft před čtyřmi lety o převzetí aplikace Slack uvažoval, nakonec se však zaměřil na vývoj vlastní platformy a vytvořil Microsoft Teams, píše server BBC.

Microsoft nyní v důsledku rozmachu práce z domova zažívá prudký růst v oblasti podnikových aplikací. "Během dvou měsíců jsme zažili digitální transformaci odpovídající dvěma rokům," uvedl letos šéf Microsoftu Satya Nadella k vývoji v době koronavirová krize.

Šéf Salesforce Benioff označil podle BBC obchod za "spojení z nebe", jelikož dlouhodobě usiloval o rozšíření nabídky firmy za účelem odražení konkurenčního Microsoftu.

"Pokud chce Salesforce expandovat dále za svůj zlatý důl obchodních a marketingových oddělení, tak toto byl ten správný moment, který tak představuje výrazný varovný výstřel proti Microsoftu," komentoval uzavření dohody technologický analytik Dan Ives z Webdush Securities.

Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru