V říjnu bylo v Německu zaregistrováno 274 303 nových osobních aut, což je skoro o 10 tisíc více než v září. Ve srovnání s loňským říjnem to byl však pokles o 3,6 procenta. Oznámil to ve středu Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA), podle jehož statistiky zůstávají automobily Škoda v Německu nejsilnější dováženou značkou.

Hlavní podíl (61,8 procenta) na říjnových registracích měly tradičně firmy, meziročně ale firemní registrace hlásí pokles o 9,1 procenta. Ty soukromé naopak vzrostly o 6,8 procenta.

Z německých značek se nejlépe v říjnu dařilo vozům Audi (plus 23,1 procenta) a Opel (plus 22,6 procenta), největší propad naopak postihl německé vozy Smart (minus 34,9 procenta), Ford (minus 25,9 procenta), Porsche (minus 19 procent), VW (minus 17 procent) a BMW (minus 14,4 procenta).

Z importovaných značek byl nejúspěšnější Lexus (plus 77,2 procenta) a Dacia (plus 58,1 procenta).

Škoda v říjnu dosáhla růstu o 7,7 procenta na tržní podíl 6,3 procenta, což jí nadále zaručuje pozici nejsilnější dovážené značky. Pro srovnání, v září Škoda vykázala růst o 29,6 procenta na tržní podíl 6,8 procenta.

Stejně jako v září byly i v říjnu nejčastěji registrovanou kategorií sportovně-užitkové vozy (SUV), které dosáhly podílu 21,7 procenta. Po SUV skončila na druhém místě kategorie kompaktních vozů, která měla podíl 19,6 procenta. Největšího růstu, a to o 83,8 procenta, dosáhly obytné vozy.

V segmentu aut na alternativní pohon vykázaly elektromobily s 23 158 novými registracemi růst o 365,1 procenta na tržní podíl 8,4 procenta. Dalších 62 929 aut bylo vybaveno hybridními motory, což je přiblížilo k podílu na trhu skoro 23 procent. Čistě benzinových aut bylo zaregistrováno 42,1 procenta, dieselových pak 26 procent. Na zbývající vozy, jejichž podíl v říjnu činil méně než jedno procento, připadají další typy paliv, jako je například LPG.