Posledních několik let těžil český průmysl z celosvětové konjunktury. Prudký propad výroby zaviněný koronavirem sice firmám působí problémy, důležitější než jednorázový výkyv pro ně ale je, jak si poradí s novými trendy, které se skrývají pod označením čtvrtá průmyslová revoluce.
Kromě samotných firem je to zásadní i pro celou ekonomiku, protože průmysl stojí téměř za dvěma pětinami HDP Česka. A jeho klíčová součást – automobilový průmysl – je tahounem českého exportu.
V debatě HN se řešilo, jak může modernizace průmyslu probíhat nebo jak mohou podniky vyrábět s vyšší přidanou hodnotou. Jaké jsou do budoucna nové obory a nová odvětví v českém průmyslu a jak by měl vypadat využitelný výzkum. Dalším tématem byla role státu při podpoře průmyslu.
O budoucnosti českého průmyslu diskutovali generální ředitel technologické společnosti ABB Vítězslav Lukáš, majitel přední české strojírenské společnosti Wikov Martin Wichterle a Václav Novák, spolumajitel investiční skupiny M.L. Moran, která pracuje na projektu plně automatizované továrny na výrobu dílů.
Posledním účastníkem byl ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy Karel Havlíček.
Moderátorem debaty, kterou můžete sledovat v tomto článku, byl místopředseda Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar.
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru
Komentáře ke článku