Kamion na videu sjíždí z kopce a šéf firmy, která ho vyrobila, tvrdí, že jede na vodíkový pohon. Příběh začínající automobilky Nikola už začíná být učebnicovým příkladem toho, jak se dají balamutit investoři vyhlížející zářnou budoucnost. Na problém upozornila zpráva investičních analytiků firmy Hindenburg Research a od té doby to s firmou i jejím šéfem Trevorem Miltonem jede opravdu z kopce - a samo.
Milton, jehož projekt analytici označili za "podvod postavený na desítkách lží", tento týden skončil ve funkci výkonného ředitele. Výroba náklaďáků poháněných vodíkem je ve skutečnosti zřejmě mnohem vzdálenější, než jak tvrdil Milton, jehož firmu si za partnera vybral koncern GM a který jednal o spolupráci s několika firmami z energetického byznysu, jako je třeba koncern BP. Tyto společnosti hledají nové možnosti ve světě, kde se snižují emise a spojení výrobce aut a dodavatele vodíkových čerpacích stanic by dávalo smysl. Jenže po zprávě investičních analytiků a propadu na burze daly tento týden ruce pryč od Nikoly i BP a spol.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru