Momentálně nejdiskutovanější automobilka na světě potvrdila, že jízda z kopce jí jde velmi dobře. Klesající hodnota akcií kreslí tvar podobný svahu, ze kterého společnost Nikola ve videu poslala tahač s údajně revolučním vodíkovým pohonem. Kamion z kopce ho poháněla pouze gravitace. Nejde však o jediný případ, kdy Nikola záměrně klamala širokou veřejnost. Zpráva Hindenburg Research označila Nikolu za podvod stojící na desítkách lží.
Analýza vyšla minulý čtvrtek jen pár dní poté, co Nikola oznámila partnerství s General Motors, který získal 11procentní podíl v hodnotě dvou miliard dolarů. A tak nadšení ze spolupráce s ikonickou automobilkou mezi akcionáři nahradila panika. Zakladatel Hindenburg Research, finanční analytik Nate Anderson, se vzhledem k množství nesrovnalostí domnívá, že ekologické náklaďáky Nikoly mají k sériové výrobě podstatně dále, než tvrdí šéf firmy Trevor Milton.
Milton původně sliboval reakci na Hindenburg během několika hodin, nakonec mu zabrala tři dny. Nikola obsáhlou sadu odpovědí publikovala v pondělí odpoledne. Nařčení, že podnikatelské začátky Trevora Miltona měly k byznysovým ideálům daleko a že je provázela podezření z manipulací a lží, nechala firma bez komentáře. Jinak se ale pokusila usvědčit Hindenburg Research z nepřesností a nepravd. Často opakuje, že jde o spekulanty a "shortaře", tedy burzovní hráče, kteří sází na propad akcií Nikoly a dokážou na něm vydělat.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru
Komentáře ke článku