Pražská hipsterská scéna se z pandemie koronaviru oklepala celkem rychle. Svědčí o tom mimo jiné výkony start-upu Genster. Ten klientům, zatím výhradně mužům, na základě osobních informací posílá za poplatek od 300 do 500 korun tipy na to, z kterých kousků oblečení si sestavit šatníkGenster v červenci dosáhl na meziroční 200procentní nárůst počtu objednávek. Obrat se pohybuje kolem dvou milionů korun měsíčně.

Zakladatelka firmy Genster Michaela Kloudová přiznává, že v začátcích karantény jim tržby, jako většině fashion firem, spadly a noví zákazníci vesměs nepřicházeli. Trend potvrzuje i průzkum České spořitelny, podle nějž Češi v prvních týdnech karantény utráceli za oblečení přibližně o 80 procent méně něž v předešlých měsících. Genster proto změnil strategii a místo hledání nových zákazníků se zaměřil na ty stávající.

"Přes duben a květen se nám hrozně dařilo, vyrostli jsme přes 60 procent," říká Michaela Kloudová. Doplňuje, že meziměsíční růst se v dalších měsících pohyboval kolem patnácti procent.

Většinu módního průmyslu držel hlavně na jaře nad vodou prodej oblečení na doma. A Kloudová přiznává, že i v Gensteru se zvýšil prodej tepláků. Nijak zásadně se ale podle ní poptávka po oblečení nezměnila a muži prý chtějí stále vypadat dobře. "Naopak se po karanténě těšili na to, až půjdou zase ven, což ukazují i zvyšující se čísla," doplňuje.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru