Americký internetový gigant Google učinil první kroky k vyřešení sporu s vydavateli. S některými mediálními skupinami v Austrálii, Brazílii a Německu se dohodl, že jim bude platit za kvalitní obsah. Firma, která je součástí skupiny Alphabet, přitom očekává, že podobné dohody uzavře i se společnostmi v dalších zemích.

O novém licenčním programu informoval na blogu viceprezident Googlu pro zpravodajství Brad Bender. Program má být podle něj spuštěn do konce letošního roku, finanční podmínky ani přesný termín spuštění však neuvedl. Zprávy budou k dispozici na Google News a Discover.

Mezi prvními se Google dohodl s německými listy Der Spiegel, Frankfurter Allgemeine Zeitung, Die Zeit a Rheinische Post, australskými skupinami Schwartz Media, The Conversation a Solstice Media, a rovněž brazilskými Diários Associados a A Gazeta. V jednání je firma podle Bendera rovněž s mediálními skupinami v dalších šesti zemích.

Související

Google se roky snaží odrážet požadavky vydavatelů zpravodajství po celém světě, aby za použití jejich obsahu platil. Mezi jeho největší kritiky patří mediální společnosti z Evropy.

Francouzský antimonopolní úřad v dubnu Googlu nařídil, aby platil francouzským vydavatelům za používání jejich obsahu. Austrálie uvedla, že hodlá donutit Google a Facebook, aby sdílely příjmy z reklamy s místními mediálními skupinami, upozorňuje agentura Reuters.

Facebook loni v říjnu oznámil, že začne platit vydavatelům, kteří se objeví na sociální sítí v jeho sekci News.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru