Elon Musk, zakladatel americké firmy na výrobu elektromobilů Tesla, vyzval k rozdělení amerického internetového obchodu Amazon.

"Je čas rozbít Amazon. Monopoly jsou špatné," napsal podnikatel, který stojí také například za internetovým platebním systémem PayPal či vesmírnou společností SpaceX.

Musk svým tweetem reagoval na stížnost spisovatele Alexe Berensona, že Amazon odmítl prodávat jeho knihu o nemoci covid-19. Společnost Amazon ale později uvedla, že kniha byla odmítnuta omylem a že se už prodává prostřednictvím její služby Kindle. Dodala, že Musk neměl na zařazení knihy do prodeje vliv. Muskovu výzvu k rozdělení firma nekomentovala, poznamenala agentura Reuters.

Berensonova kniha mimo jiné zpochybňuje, zda je koronavirus natolik smrtící, jak se tvrdí. Také Musk opakovaně zpochybňoval závažnost koronavirové pandemie a kritizoval některá vládní opatření proti koronaviru jako přehnaná, upozorňuje list The Wall Street Journal.

Související
Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru