Operátor O2 zvýšil v prvním čtvrtletí čistý zisk o 2,6 procenta na 1,27 miliardy korun. Vyššímu růstu zamezilo v březnu vyhlášení nouzového stavu. Konsolidované provozní výnosy se zvýšily o 3,7 procenta na 9,6 miliardy korun. Firma to oznámila v tiskové zprávě.
Pandemie koronaviru v posledních dvou týdnech prvního čtvrtletí výrazně ovlivnila společnost po obchodní i provozní stránce. Nastal výrazný útlum aktivity obchodních kanálů v souvislosti s omezením pohybu obyvatel v období nouzového stavu. To jsou společně s výpadkem výnosů z roamingu podle generálního ředitele Jindřicha Fremutha hlavní důvody, proč O2 dosáhlo v klíčových ukazatelích jen mírného růstu.
"Naši úspěšnou strategii potvrdil téměř 12procentní meziroční růst provozního zisku EBITDA za první dva měsíce roku 2020. Poté co vláda vyhlásila nouzový stav a přijala celou řadu mimořádných opatření, došlo v březnu 2020 k meziročnímu poklesu o 3,2 procenta," dodal finanční ředitel Tomáš Kouřil. Dopad epidemie na další vývoj hospodaření podle něj nelze spolehlivě odhadnout.
Celkový počet mobilních zákazníků O2 v Česku byl na konci března 2020 celkem 5,86 milionu, z toho 3,26 milionu tvořili smluvní klienti. Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV, která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl 459 tisíc. Březnový růst nových zákazníků o 15 procent je v kontrastu s 65procentním meziročním nárůstem v předchozích dvou měsících.
Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl ke konci prvního čtvrtletí 840 tisíc. Zatímco v lednu a únoru rostl meziročně počet nových zákazníků o 11 procent, v březnu propadl o pět procent. Na Slovensku dosáhl celkový počet aktivních zákazníků dceřiné firmy O2 Slovakia 2,15 milionu.
O2 se společně se svými zákazníky, státem i neziskovými organizacemi zapojilo do boje proti šíření nákazy poskytnutím řady služeb zdarma, uvedla společnost. Jejich hodnota dosáhla 384 milionů korun.
Majoritu, více než 80 procent, v O2 vlastní investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.
Sedmička HN
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběruByznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru