Kdo je absolutní digitální antitalent, čeká na něj v internetovém světě spousta pastí, říká třiačtyřicetiletý David Špinar, který vede internetovou skupinu Miton. Ta stojí za takovými projekty jako Slevomat, Bonami, Driveto nebo Heureka. Jeho vzkaz míří k těm, kteří nově vstoupili nebo vstupují do e-commerce. "Doporučil bych jim s někým spolupracovat," dodává muž, který patří k ikonám zdejších webové scény a v letech 2014 až 2016 působil na pozici obchodního ředitele tuzemské pobočky Googlu.

Na mysli má buď některou z digitálních agentur, nebo freelancery. Zatímco hodina práce agentury vyjde na dva tisíce korun a víc, najmout si nezávislého experta je o něco levnější - účtují si od 800 korun na hodinu. "Takové rozumné startovací minimum je 10 hodin měsíčně," upřesňuje Špinar s tím, že to je čas, během nějž vzniknou inzertní podklady, texty pro příspěvky na sociálních sítích nebo správné nastavení reklamních kanálů na Google či Seznamu.

David Špinar zároveň upozorňuje, že pro naprostou většinu e-shopistů stačí, aby si pro svůj obchod vybrali některé z přednastavených, takzvaně krabicových řešení, jaké nabízí firmy typu Shoptet nebo Shopify. U nich se pak platí měsíční pronájem za využívání služby, řádově jde o tisícikoruny měsíčně. Nechat si naprogramovat a nadesignovat vlastní e-shop má prý smysl až pro firmy s obraty minimálně ve vysokých desítkách, ale spíš stovkách milionů korun.

A jaké jsou podle Davida Špinara, jednoho z pionýrů internetového marketingu v Česku, základní kroky, které by žádný majitel e-shopu neměl opomenout? Co jsou podle něj ty hlavní kanály, díky nimž se lidé dozví, že jste otevřeli e-shop?

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru