Kdo je absolutní digitální antitalent, čeká na něj v internetovém světě spousta pastí, říká třiačtyřicetiletý David Špinar, který vede internetovou skupinu Miton. Ta stojí za takovými projekty jako Slevomat, Bonami, Driveto nebo Heureka. Jeho vzkaz míří k těm, kteří nově vstoupili nebo vstupují do e-commerce. "Doporučil bych jim s někým spolupracovat," dodává muž, který patří k ikonám zdejších webové scény a v letech 2014 až 2016 působil na pozici obchodního ředitele tuzemské pobočky Googlu.

Na mysli má buď některou z digitálních agentur, nebo freelancery. Zatímco hodina práce agentury vyjde na dva tisíce korun a víc, najmout si nezávislého experta je o něco levnější - účtují si od 800 korun na hodinu. "Takové rozumné startovací minimum je 10 hodin měsíčně," upřesňuje Špinar s tím, že to je čas, během nějž vzniknou inzertní podklady, texty pro příspěvky na sociálních sítích nebo správné nastavení reklamních kanálů na Google či Seznamu.

David Špinar zároveň upozorňuje, že pro naprostou většinu e-shopistů stačí, aby si pro svůj obchod vybrali některé z přednastavených, takzvaně krabicových řešení, jaké nabízí firmy typu Shoptet nebo Shopify. U nich se pak platí měsíční pronájem za využívání služby, řádově jde o tisícikoruny měsíčně. Nechat si naprogramovat a nadesignovat vlastní e-shop má prý smysl až pro firmy s obraty minimálně ve vysokých desítkách, ale spíš stovkách milionů korun.

A jaké jsou podle Davida Špinara, jednoho z pionýrů internetového marketingu v Česku, základní kroky, které by žádný majitel e-shopu neměl opomenout? Co jsou podle něj ty hlavní kanály, díky nimž se lidé dozví, že jste otevřeli e-shop?

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru