Pandemie koronaviru zamávala mnohými byznysovými jistotami. Nemálo firem muselo narychlo zakládat e-shopy, aby vůbec přežily. A možná i větším hráčům na trhu došlo, že sféra e-commerce bude čím dál důležitější.

Pokud ale chcete uspět, není to jen o tom, založit si rychle jednoduchý e-shop (to zvládnete v takzvaném krabicovém systému i za hodinu), ale vymyslet strategii, která bude obchodně fungovat. "Loni nakoupilo on-line více než 90 procent internetové populace starší 15 let. Takže vy už prakticky nemáte koho zobchodovat, můžete jen přetáhnout zákazníky z jiných obchodů. Česko zároveň předběhlo Velkou Británii v podílu transakcí přes mobil, proběhlo tak 54 procent transakcí. V tom jsme přitom vždy pokulhávali a teď jsme první v Evropě," říká Lukáš Havlásek, CEO přední české vývojářské společnosti Shopsys, která vytváří velké e-shopy na míru. "Musíte proto přijít s opravdu dobrým technickým řešením nebo vymyslet něco originálního, abyste uspěli," radí Havlásek, jehož firma začínala tvorbou malých, krabicových e-shopů a přes střední se dostala až k těm úplně největším komplexním řešením.

Společně s Lukášem Havláskem jsme dali dohromady pět bodů, které byste si měli přečíst, než si založíte e-shop:

Univerzální šablona, nebo řešení na míru

Nejdříve si rozmyslete, co chcete prodávat, jestli budete mít cílovou skupinu a co můžete zákazníkům nabídnout jiného než konkurence. Pokud vám stačí jednoduchý e-shop, jste jednotlivec nebo malá firma, zvolte univerzální řešení a otevřete si e-shop v takzvaném krabicovém systému na některé z platforem, jež tyto služby nabízí. Je to vlastně pronájem šablony, kterou si můžete různě upravovat podle vlastních požadavků. 

Typický model je, že si jako malá firma rozjedete krabicový e-shop, ten vám dobře funguje, máte tam celou řadu modulů, kterými lze doplnit funkce a hezky prodáváte. Nicméně vám roste obrat, přibývají uživatelé a najednou potřebujete od e-shopu více. Pak byste se měli začít poohlížet po řešení na míru.

Střední e-shopy a omnichannel řešení

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru