Americké mediální a filmové společnosti Walt Disney za druhé finanční čtvrtletí klesl zisk meziročně o 90 procent na 460 milionů dolarů (11,5 miliardy korun). Firma uvedla, že byla nucena uzavřít své zábavní parky a přerušit filmovou produkci. Tržby přesto díky televizním a streamingovým službám zvýšila o 21 procent na 18 miliard dolarů. Pozastavila nicméně výplatu dividend.

Pandemie narušila především příjmy z provozu zábavních parků, prázdninových středisek, okružních cest a z prodeje upomínkových předmětů. Přestože se ztráty z tohoto typu podnikání projevily až v samém závěru kvartálu, nakonec činily na celku 58 procent.

Enormně se díky nové službě Disney+ dařilo streamingu, ta ale ještě bojuje s vysokými náklady. Tato část koncernu tedy ve výsledku vykázala ztrátu 812 milionů dolarů, co je více než dvojnásobek ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku.

Související
23. 4.

"Domácký" Netflix poráží Disneyho

Komentář Luďka Vainerta Nekonečný výběr seriálů a filmů. Bez reklam, na všech zařízeních. Registrujte se na Netflix.com. Reklamní masáž poslechlo od začátku roku už 16...

Nedařilo se ani filmové divizi, která utrpěla uzavřením kin a přerušením filmové výroby. Přestože společnost začátkem čtvrtletí uvedla několik slibných filmových premiér, klesl zisk divize meziročně o osm procent.

Akcie společnosti Walt Disney v reakci na zveřejněné hospodářské výsledky prudce oslabily. Vykázaný zisk byl výrazně slabší, než se čekalo, přestože tržby očekávání překonaly. Investoři nepřijali s pochopením ani rozhodnutí společnosti, že v první polovině roku nevyplatí dividendu. Akcie firmy už od začátku roku oslabily zhruba o 30 procent.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru