Německo je o krok blíž znovuzavedení takzvaného šrotovného, v rámci kterého by vláda lidem přispívala na nákup nového auta. Kancléřka Angela Merkelová (CDU/CSU) o tom v úterý debatovala se zástupci německého autoprůmyslu. Merkelová se s manažery automobilek dohodla na vzniku pracovní skupiny, která má pomoci německý autoland dostat z krize.

O konečné formě podpory má vláda rozhodnout nejpozději na začátku června. Podle zdrojů německého deníku Handelsblatt z okruhu úterního jednání mohou ale automobilky podporu vlády očekávat. "Kancléřka Merkelová poukázala na zvláštní význam automobilového průmyslu pro zaměstnanost v Německu," uvedl v tiskové zprávě mluvčí německé vlády Steffen Seibert. 

Nový impulz pro český autoland

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru