Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala za první čtvrtletí letošního roku zákazníkům na celém světě 232 900 vozů, téměř o čtvrtinu méně aut než za první čtvrtletí loňského roku. Důvodem je podle firmy především pandemie koronaviru. Klesl i provozní zisk a tržby. Provozní zisk společnosti klesl o 25 procent na 307 milionů eur (asi 8,3 miliardy korun), uvedla dnes firma v tiskové zprávě.
Tržby se firmě v prvním čtvrtletí snížily oproti minulému roku o 1,4 procenta na 4,85 miliardy aur (téměř 131 miliard korun).
"Škoda Auto zaznamenala v uplynulých letech rekordní výsledky, díky kterým v současné době ještě stále disponuje dostatečnou likviditou, což nám pomáhá v této mimořádně obtížné situaci. Jaký dopad bude mít pandemie koronaviru covid-19 v příštích měsících na celosvětový prodej vozů, nedokáže dnes nikdo přesně odhadnout. Jedno je však jasné: zastavením výroby jsme ve Škodě Auto ztratili více než 100 000 vozů," řekl předseda představenstva Bernhard Maier.
Firma se podle něj drží svých střednědobých a dlouhodobých plánů, nyní ale potřebuje státní stimuly pro celou ekonomiku, aby byla dlouhodobě zajištěna pracovní místa.
Škoda Auto podle člena představenstva Klause-Dietera Schürmanna přijala rozsáhlá opatření pro krátkodobé efektivní snížení nákladů a výdajů. "S ohledem na další finanční rizika a dopady pandemie covid-19 musíme postupovat obezřetně. Největší zátěž plynoucí z aktuální krize očekáváme ve druhém čtvrtletí s následným postupným zotavením ve třetím a možným návratem na loňskou úroveň ve čtvrtém čtvrtletí," řekl Schürmann.
Automobilka Škoda obnovila v pondělí minulý týden výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.
Automobilce Škoda klesl ve čtvrtletí zisk o čtvrtinu, mateřský Volkswagen hlásí propad o 81 procent
Sedmička HN
Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběruByznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?
Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru