Americký internetový obchod Amazon v prvním čtvrtletí zvýšil čisté tržby o 26 procent na 75,5 miliardy dolarů (1,9 bilionu korun). Jeho čistý zisk však klesl o 29 procent na 2,5 miliardy dolarů (62 miliard korun). Firma to oznámila v pátek.

Amazon nyní silně investuje, aby dokázal udržet krok s růstem objednávek, ke kterému přispívají omezení pohybu v důsledku koronavirové krize.

Provozní zisk společnosti v prvním čtvrtletí klesl na čtyři miliardy dolarů ze 4,4 miliardy před rokem. Ve druhém čtvrtletí firma očekává provozní výsledek v rozpětí od ztráty 1,5 miliardy dolarů po zisk 1,5 miliardy dolarů. Amazon by tak mohl vykázat první čtvrtletní ztrátu za pět let. Akcie společnosti po zveřejnění výsledkové zprávy oslabovaly.

Zakladatel a šéf podniku Jeff Bezos uvedl, že firma hodlá v souvislosti s koronavirovou krizí vynaložit miliardy dolarů, aby zajistila distribuci zboží zákazníkům a ochránila zdraví zaměstnanců.

Amazon v polovině dubna oznámil, že ve Spojených státech najme dalších až 75 000 lidí, protože kvůli omezení volného pohybu v reakci na šíření koronaviru mnohem více spotřebitelů nakupuje on-line. Již v březnu firma v USA najala 100 000 lidí.

Související
Související
Newsletter

Sedmička HN

Život jsou povinnosti i radosti. A proto tu je newsletter Sedmička - každé ráno v sedm vám přinese sedm tipů na podnětné a zajímavé čtení z domova i ze světa. A k tomu pár nápadů, čím se zabavit nebo čím potrápit mozkové závity.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru