Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk o 25,1 procenta na 307 milionů eur (8,3 miliardy Kč). Příčinou je nižší objem prodeje, vývoj směnných kurzů a také výdaje související s emisemi. Tržby Škody se ve čtvrtletí snížily o dvě procenta na 4,8 miliardy eur (130,5 miliardy Kč). V tiskové zprávě o hospodářských výsledcích koncernu to ve středu uvedla mateřská společnost Volkswagen. Samotný koncern pak hlásí propad až o 81 procent. 

Vysoká poptávka byla po modelech Scala a Kamiq. Mladoboleslavská Škoda prodala od ledna do března 237 000 aut, což je o 13,7 procenta méně než ve stejném období loni.

Automobilka Škoda obnovila v pondělí výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.

Související

Volkswagen hlásí propad provozního zisku o 81,4 procenta

Německé automobilové skupině Volkswagen v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek o 81,4 procenta na 900 milionů eur (24,5 miliardy Kč). Výsledky negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19, která snížila prodej. Automobilka očekává, že v zisku bude i za celý rok, prodej i zisk ale budou výrazně nižší než loni.

Zisk před zdaněním klesl téměř o 83 procent na 700 milionů eur. Hospodaření kromě propadu poptávky po nových autech negativně ovlivnil také bouřlivý vývoj na komoditních a kapitálových trzích.

Tržby se snížily o 8,3 procenta na 55,1 miliardy eur (1,5 bilionu Kč). Dodávky zákazníkům klesly o 23 procent na dva miliony vozů.

"Naše podnikání v prvním čtvrtletí podstatně ovlivnila globální pandemie covid-19," uvedl v prohlášení finanční ředitel Frank Witter. Dodal, že automobilka zavedla řadu protiopatření, aby snížila náklady a zajistila si likviditu. Teď má finančně silnou pozici.

Volkswagen stejně jako mnoho jiných výrobců musel kvůli riziku nákazy koronavirem přerušit výrobu v továrnách, kromě toho se zavřely také autosalony. Výroba v Německu se minulý týden začala pomalu obnovovat, avšak s menší kapacitou.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru